نان کندو عسلی مخصوص افطار

نان کندو عسلی
نان کندو عسلی

اگر به دنبال نان خوشمزه ای برای افطار هستید طرز تهیه نان کندو عسلی را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این نان را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه نان کندو عسلی

  1. آرد شماره ١ دو و نیم لیوان (آرد مخصوص شیرینی)
  2. نمک نصف ق چ
  3. شکر نصف ق غ
  4. مایه خمیر ١ ق غ
  5. تخم مرغ ١ عدد (یه کم از زرده اش رو نگه دارید واسه رومال)
  6. روغن زیتون یک چهارم لیوان
  7. آب گرم ١ لیوان
  8. پنیر خامه ای به اندازه کافی
  9. عسل به میزان لازم
  10. برای لطیف تر شدن خمیرتون می تونید ١ ق غ شیرخشک هم اضافه کنید

 

طرز تهیه نان کندو عسلی

مواد خشک رو با هم مخلوط کنید بعد تخم مرغ، روغن و آب رو اضافه کنید و خوب ورز بدید تا خمیر لطیفی به دست بیاد. روی خمیر رو بپوشونید و بذارید تو دمای آشپزخونه برای تقریباً یک ساعت استراحت کنه.و به این حجم برسه!!بعد خمیر رو به گلوله های کوچیک به اندازه تقریباً یه گردو تقسیم کنید. برای این که خمیر به دستتون نچسبه یه مقدار دستتون رو چرب کنید.و توی هر گلوله رو با پنیر خامه ای پر کنید.و اطراف گلوله رو خوب روی هم بیارید تا باز نشه.کف قالبتون رو چرب کنید و و این گلوله ها رو کنار هم تو قالب بچینید.

دوباره روی اینها رو بپوشونید و بذارید یه ١٠ دقیقه ای استراحت کنن. یه مقدار شیر رو با اون یه مقدار زرده ای که کنار گذاشته بودین مخلوط کنید و با برس بمالید روی نون ها. کمی کنجد و سیاه دونه بپاشید و سینی رو بذارید تو فر (با حرارت ١٧٠ درجه) تا کندوتون کاملاً طلایی بشه. حدود نیم ساعت الی ۴٠ دقیقه زمان لازم داره. ١٠ دقیقه آخر هم قالب رو به طبقه پایین فر منتقل کنید و گریل رو روشن کنید تا روی کندو کاملاً طلایی بشه.

وقتی کاملاً پف کرد و پخت، اونو از تو فر دربیارید و همون طور که داغه روش عسل بریزید. (میزان عسل بستگی به خودتون داره که چقدر شیرین بخواهید)

علت نامگذاری این شیرینی، شباهت اون به کندوی عسله!!فقط جای زنبورا خالیه!

البته یه جا دیگه هم دیدم که همین کندو رو به جای این که شیرین کنه، اومده بود توش رو با پنیر پیتزا و اسفناج نیم پز پر کرده بود تا به عنوان پیش غذا ازش استفاده کنه! به نظرم اینم ایده جالبی اومد. طبیعیه که تو این خمیر دیگه نباید شکر ریخت و آخرشم عسل لازم نداره.

 

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *