ماست و خیار با طعم عالی و لذیذ

20153251832640aامروز قصد داریم طرز تهیه یک میان وعده بین شام وسحری را به شما آموزش دهیم.ماست و خیار یک میان وعده لذیذ است که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ماست و خیار

  1. خیار سه عدد متوسط
  2. ماست200 گرم
  3. پیاز سفیدیک عدد متوسط (به جای پیاز سفید در فصلش می‌توانید از پیازچه استفاده کنید)
  4. سیر یک حبه
  5. آویشن یک قاشق چای‌خوری (پودر شده)
  6. نعنا خشک یک قاشق چای‌خوری
  7. گل محمدی یک دوم قاشق چای‌خوری (پودر شده)
  8. نمک به مقدار لازم
  9. فلفل سیاه به مقدار لازم

    طرز تهیه ماست و خیار

    نکته مهم در تهیه این ماست ریز کردن نگینی مواد اولیه آن است. خیلی‌ها خیار و پیاز را رنده می‌کنند اما طعمی که ماست و خیار با مواد اولیه نگینی می‌گیرد، چیز دیگری است.
    برای نگینی کردن خیار کافی است سه برش در طول آن و سه برش در عرض آن بزنید و آن را روی تخته قرار دهید. آنگاه از ارتفاع آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید.
    البته که نگینی ریز کردن خیار و پیاز کمی وقت‌گیر است و رنده کردن دوای درد زندگی ماشینی امروز. اما برای لذت بردن از غذا، بهتر است کمی حوصله داشته باشید و وقت بگذارید.
    سیر را بسیار ریز خرد کنید. ماست را در ظرف آن بریزید. بهترین نوع ماستی که می‌توانید به کار ببرید ترکیبی از ماست ترش و ماست خامه‌ای است. ترکیب 50 – 50.
    آویشن، نعنا و گل محمدی را هم به آن اضافه کنید. خیارهای نگینی، پیاز و سیر هم یادتان نرود. فلفلی که به کار می‌برید بهتر است دانه فلفل سیاه باشد تا آن را در فلفل‌دان‌های آسیابی در همان لحظه روی ماست آسیاب کنید

Check Also

طرز تهیه دویماج آذربایجانی

امروز در سایت آموزش آشپزی فست فود قصد داریم تا به شما یک غذای آذربایجانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *