بادمجان پلو با طعم خیلی خوشمزه

بادمجان پلو
بادمجان پلو

اگر به دنبال پلویی خوشمزه میگردید ما طرز تهیه بادمجان پلو را به شما پیشنهاد میکنیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این پلو را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه بادمجان پلو

  1. برنج: یک کیلوگرم
  2. بادمجان حلقه شده: یک کیلوگرم
  3. پیاز سرخ‌شده: یک پیمانه
  4. گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم
  5. گوجه‌فرنگی حلقه شده: دو پیمانه یا پنج عدد
  6. رب گوجه‌فرنگی: دو قاشق غذاخوری
  7. روغن: نصف پیمانه
  8. نمک، ادویه و زردچوبه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه بادمجان پلو

بادمجان‌ها را سرخ کرده و کنار می‌گذاریم. سپس با پیاز داغ و کمی گوجه‌فرنگی، گوشت را تفت می‌دهیم. می‌توانیم به همان گوشت سرخ‌شده، رب گوجه‌فرنگی را هم اضافه کنیم. سپس برنج را شسته آبکش کرده و از ته قابلمه لابه‌لای آن گوشت، بادمجان و گوجه‌فرنگی را قرار داده و نصف لیوان روغن و آب ریخته و آن را دم می‌کنیم.این پلو بسیار خوشمزه  میباشد و طرز تهیه آن را به شماپیشنهاد میدهیم.خیلی از افراد به بادمجان حساسیت داشته و اگر زیادی بخورند باعث خارش بدن آنها میشود به این گونه افراد توصیه میکنیم.از زیادی خوردن این پلو صرف نظر کنند.

 

تاریخچه برنج

قدمت پيدايش برنج به احتمال زياد به 15 هزار سال قبل در منطقه شرق و جنوب آسيا مي رسد.يعني زماني که مردم در کنار محل جدا شدن رودخانه ها به مسيرهاي مختلف ساکن شدند و شروع به استفاده از برنج کردند.

بر اساس نظر لائوفر، کشت برنج درايران پس از تسلط اعراب به ايران، رونق گرفته است، به نظر وي، در دوره ساسانيان برنجکاري وجود نداشته است. م.و.پيگوليوسکايا با توجه به اسناد مکتوب، کشت برنج درايران را به دوره ساسانيان منتسب مي داند. پروفسور ام – جي – ميسون نيز در بحث از تاريخ گسترش شلتوک درکشورهاي خاورميانه مي نويسد که :کشت برنج در ايران از اوايل قرن اول ميلادي شروع شده است. اگر چه شلتوک در ايران، اوايل قرن اول ميلادي کشت مي شد، ليکن کشت و گسترش آن درسطح وسيع، به احتمال زياد از قرن 6 تا 7 ميلادي آغاز شده است.

گونه هاي برنج:

به باور دانشمندان 140 هزار نوع برنج وجود دارد اما کسي تعداد واقعي آن را نمي داند.برنج گياهي با تنوع ژنتيکي و توان سازگاري زيادي استO.sativaاز گونه هاي مهم برنج است که در قاره هاي آسيا، اروپا، آمريکا کاشته مي شود، برنج هاي زراعي ايران از اين نوع اند. اين گونه داراي انواع مختلف به شرح زير مي باشد:

1- نوع اينديکا (Indica)
از نوع هاي گرمسيري برنج است که درمقابل خشکي، بيماري و آفت مقاوم بوده و داراي ارقام مختلفي از نظر زمان رويش است. اين نوع، شامل برنج هاي دانه دراز و ساقه هاي بلند مي باشند که دربرابر ريزش دانه حساس هستند و درکشورهاي هندوستان، سري لانکا، تايلند و مالزي کشت مي شوند.

2- نوع ژاپونيکا (Japonica)
از نوع معتدل برنج بوده و درمقابل سرما مقاوم است. اين نوع شامل برنج هاي ساقه نسبتاً کوتاه و دانه گرد بوده و درکشورهاي چين، کره، ژاپن، کاليفرنيا و کشورهاي اروپائي کشت مي شود.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *