کتلت میگو با طعم جدید و خوشمزه

کتلت میگو
کتلت میگو

امروز قصد داریم طرز تهیه کتلت میگو با طعم جدید و خوشمزه را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت میگو

  1. میگو ۲ کیلو گرم ریز خرد شده
  2. تخم مرغ ۲ عدد
  3. پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم نرم
  4. شیر نارگیل ۲ قاشق غذا خوری
  5. سیر ۱ حبه خرد شده
  6. نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
  7. فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای خوری
  8. پوست رنده شده لیمو ۱-۲ قاشق چای خوری
  9. آرد سوخاری ۲/۳ فنجان
  10. پیازچه ۱ فنجان خرد شده
  11. گشنیز ۱/۲ فنجان خرد شده
  12. لیمو ترش ۳ عدد

 

طرز تهیه کتلت میگو

همه مواد را در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید.با یک برس روی کاغذ روغنی را چرب کرده و از مواد به اندازه یک فنجان به ترتیب ریخته,با یک کفگیر کمی آنها را پهن کنید و بمدت ۱ ساعت درون یخچال بگذارید.درماهیتابه روغن را با حرارت متوسط گرم کرده و کتلت ها را ردون ان سرخ کنید,هر طرف بمدت ۲ دقیقه. درون یک ظرف مناسب گذاشته,با لیمو و گشنیز تزیین کنید.اگر میگو را به تنهایی دوست ندارید طرز تهیه این کتلت را حتما مطالعه بفرمایید.

 

میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است ،۱۰۰ گرم میگو ، حاوی ۷۷ میلی گرم آب ، ۹۹ کالری انرژی ۱/۱۸ گرم پروتئین ، ۸/۰ چربی ، ۱۶۳میلی گرم کلسترول و ۹۱ میلی گرم قند است .

از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو ، کالری کم تری دارند . پروتیئن موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد می باشد .

پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می شود . برای گروه هایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها اس

Check Also

کتلت نخود و هویج استثنایی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای اهل خانه تهیه کنید کتلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *