شربت شاه توت نوشیدنی مخصوص تابستان

شربت شاه توت
شربت شاه توت

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شربت و نوشیدنی تابستانی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه شربت شاه توت را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه شربت شاه توت

  1. شاه توت یک لیوان
  2. شیر 2لیوان
  3. یخ نصف لیوان
  4. وانیل و شکر بسته به ذائقه

 

طرز تهیه شربت شاه توت

نصف لیوان یخ رو داخل مخلوط کن بریزید کمی مخلوط کنید تا یکم یخها خرد بشه بعدش ۲ لیوان شیر روش برزید بعدشم یه لیوان شاه توت توش برزید.

بسته به ذائقه شکر چند قاشق و یا نصف لیوان خوب با مخلوط کن هم بزنید یک قاشق چایخوری هم وانیل برزید.

خوب که مخلوط کردید نوش جون کنید

Mulberry_0021

خواص شاه توت

شا‌توت گونه‌ ای از توت است که اصل آن از ایران است. بین خانواده توت، درخت شاتوت از همه کوچک‌ تر است. این درخت طول عمر طولانی ‌ای دارد و می ‌تواند برای چند صد سال زنده بماند.

میوه شاتوت بزرگ تر از توت سفید است و رنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی و مزه‌اش ترش و شیرین و مطبوع است. شاتوت را می ‌توان به شکل‌ های متفاوتی به صورت خام، پخته و یا به صورت مربا مورد استفاه قرار داد.

محققان انجمن تغذیه آمریکا، شاتوت را در مقایسه با 40 نوع میوه تازه دیگر، به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی‌اکسیدانی قرار داده‌اند که دارای فیتوکمیکال‌ های قوی مانند آنتوسیانین است. آنتوسیانین رنگدانه ‌ای است که رنگ سیاه شا‌توت از آن ناشی می ‌شود.

شاتوت‌ها، گوشتی و خوشمزه هستند و دارای کالری پایینی بوده(در هر 100 گرم، 43 کالری) و سرشار از خواص سلامتی برای بدن هستند.

این نوع توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بالایی است. مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت‌ زا ‌افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال‌های آزاد مضر برای بدن مبارزه می‌ کنند. وجود انواع آنتی ‌اکسیدان ‌های گوناگون در شاتوت،” درجه ظرفیت جذب رادیکال‌ های آزاد” آن را که یک شاخص اندازه‌ گیری تاثیر مواد غذایی در پیشگیری از سرطان‌ است، به رقم 5350 در هر صد گرم رسانده است.

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *