کیش کدو حلوایی با طعم عالی

کیش کدو حلوایی
کیش کدو حلوایی

امروز قصد داریم طرز تهیه کیش کدو حلوایی را به شما آموزش دهیم.این غذا خمیر مخصوص به خود را دارد که برای سادگی کار ابتدا طرز تهیه خمیر را برای شما آورده ایم.درادامه مطلب زی طرز تهیه این غذا را مشاهده بفرمایید.

مواد لازم برای تهیه ی خمیر

  1. آرد ساده یک و دو سوم پیمانه (250 گرم)
  2. کره (سرد و خرد شده) 125 گرم
  3. تخم مرغ (سرد باشد) 1 عدد
  4. نمک کمتر از 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر کیش

آرد، کره و کمی نمک را در دستگاه غذاساز مخلوط کنید تا شبیه خرده نان شود. (نکته مهم در تهیه ی انواع خمیر کیش آن است که تمامی مواد و سطوح کار باید خنک و سرد باشند).

تخم مرغ را همراه با 1 قاشق غذاخوری آب سرد در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید. سپس همان طور که دستگاه غذاساز روشن است به داخل مخلوط آرد اضافه کنید. به مخلوط کردن مواد ادامه دهید تا شبیه خرده نان های درشت شود مانند آنچه در تصویر زیر آمده است. قبل از اینکه مخلوط به حالت توپ در بیاید، دستگاه را خاموش کنید.

مخلوط آرد را روی کابینت آشپزخانه ریخته و با انگشت ورز دهید تا بهم بچسبند.

نکته: هنگام کار کردن با خمیر پای یا کیش محیط کار باید سرد باشد. (صفحه کار و وردنه).

سپس به شکل دایره در آورده و با دست به حالت گرد فرم داده و روی آن را با سلفون

بپوشانید. در یخچال به مدت حداقل 2 ساعت یا شب تا صبح قرار دهید. (همانگونه که در تصویر آمده است).
پس از آماده شدن خمیر، آن را روی صفحه خنک پهن کرده و وردنه خنک را وری آن کشیده به صورتی که فقط از یک جهت برود و حرکت رفت و برگشتی نباشد. سپس خمیر را 180 درجه بچرخانید به سمت خودتان و دوباره فقط حرکت رفت را با وردنه انجام داده، به همین صورت پیش بروید تا خمیر شما پهن شود. خمیر را اندازه ظرف مورد نظر پهن کرده و ظرف را کمی چرب کرده و آرد پاشیده و آرد اضافی را خالی کنید. (من از قالب گرد کیک سایز کوچک استفاده کردم). خمیر را درون آن قرار داده و به آرامی و با نوک انگشتان به حالت ظرف شکل دهید و اضافی دور آن را با چاقو ببرید. توسط چنگال 3 تا 4 سوراخ روی خمیر کف ظرف ایجاد کرده و با مواد مورد نیاز پر کرده و در فر قرار دهید.

 

مواد لازم برای درون کیش کدو حلوایی

  1. خامه (یا شیر پر چرب) 1 پیمانه
  2. تخم مرغ 2 عدد
  3. کدو حلوایی 1 عدد کوچک. مکعبی خرد شده و رُست شده (در فر). حدود یک و نیم پیمانه
  4. پیاز کوچک 1/2 از پیاز، ریز خرد شده و با کره تفت دهید
  5. سیر خرد شده 1 عدد
  6. گرم پنیر فتا خرد شده 150 گرم
  7. جعفری تازه 2 قاشق چایخوری
  8. پودر جوزهندی 1/2 قاشق چایخوری
  9. نمک و فلفل بسته به ذائقه
  10. روغن زیتون جهت رُست کردن کدوحلوایی 1 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه کیش کدو حلوایی

در ابتدا فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.کدو ها را پوست کرده و تخم آنها را خارج کرده و خرد کنید و درون سینی فر که کاغذ روغنی قرار داده اید، ریخته و با کمی روغن زیتون و نمک آغشته کرده و در فر بگذارید تا کمی نرم شوند و با چنگال تست کنید.بسته به ابعاد کدوحلوایی به مدت 30 تا 45 دقیقه زمان لازم است. سپس از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.2- خمیر کیش را که آماده کرده و در ظرف فرم داده اید را درون فر به مدت 10 تا 15 دقیقه حرارت دهید.تخم مرغ ها و خامه یا شیر را درون کاسه ای هم بزنید و دقت کنید تا حباب ایجاد نشود.جعفری تازه، جوزهندی و نمک و فلفل را نیز افزوده و با همزن دستی هم بزنید.خمیر آماده را از فر خارج کرده وکدوحلوایی، پیاز و سیر را با هم مخلوط کرده و روی خمیر بپاشید.به آرامی مخلوط تخم مرغی را روی مواد بریزید. (من کلا همه رو با هم قاطی کردم و روی خمیر ریختم)

در حرارت 180 درجه سانتی گراد در فر بپزید تا زمانی که ببندد. حدود 30 تا 45 دقیقه. سپس از فر خارج کنید و دقت کنید که کیش را بعد از پختن، 15 دقیقه استراحت دهید و سپس برش دهید. این غذا به همراه سالاد فصل سرو می شود و ایده ی مناسبی هم به عنوان غذای اصلی و هم پیش غذا می باشد.

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *