خوراک مرغابی یک غذای خاص و مجلسی

خوراک مرغابی
خوراک مرغابی

امروز قصد داریم طرز تهیه خوراک مرغابی را به شما عزیزان آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این خوراک مجلسی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.درادامه خواص کیوی را نیز برای شما بازگو میکنیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغابی

  1. گوشت مرغابی : ۱۲۰۰ گرم
  2. پرتقال : ۱۰ گرم
  3. کیوی : عدد
  4. برنج : ۵۰ گرم
  5. پیاز : ۱ گرم
  6. نمک : عدد

 

طرز تهیه خوراک مرغابی

سه عدد از پرتقال‌ها را پوست کنده آن را پر پر نموده مغز آنها را از پوست جدا کرده در شکم مرغابی جای دهید.
سپس شکم مرغ را با یک چوب کبریت بدوزید و مقداری روغن در قابلمه ریخته مرغابی و پیاز را با آن سرخ کنید. و آب پنج عدد پرتقال یک لیوان آب گوشت و نمک و یک برگ بو در آن ریخته درش را ببندید و بگذارید خوب بپزد.موقع کشیدن، چلو و سس مرغابی را در قاب ریخته مرغابی را روی آن قرار داده و دو عدد پرتقال را حلقه حلقه بریده و هر یک از حلقه‌ها را از وسط نصف نموده دور قاب بچینید.
آفتاب

1خواص کیوی

كيوي سرشار از ويتامينC مي باشد. مقدار پتاسيم آن از نظر وزني تا حدي كمتر از موز است. همچنين داراي ويتامين A’E’كلسيم’آهن و اسيد فوليك مي باشد. يك عدد كيوي متوسط ۴۶ كالري انرژي دارد.

كيوي داراي مقادير زيادي آنزيم حل كننده پتاسيم به نام پاپايين است كه از نظر تجاري براي نرم كردن گوشت مفيد است اما احتمال دارد براي برخي افراد آلرژي زا باشد. بويژه افرادي كه به آناناس حساسيت دارند مستعد حساسيت به اين ميوه نيز هستند. اين آنزيم با پختن ميوه به سرعت از بين مي رود.

به اين ترتيب استفاده از كيوي خام در دسرهاي حاوي شير يا هر فراورده لبني ديگر نامناسب است زيرا اين آنزيم در عرض چند دقيقه در حاليكه بوي بسيار بدي توليد مي كند شروع به حل كردن پروتئين شير مي نمايد.

متأسفانه آنزيمهاي كيوي در معده به وسيله اسيد معده از بين مي رود. اما اسيد معده بعد از خوردن غذاهاي گوشتي و لبني زياد’ مقداري خنثي مي شود و آنزيمهاي كيوي مي توانند مدت كوتاهي فعاليت كنند و اين زمان كافي است تا مواد پروتئيني در اثر اين آنزيمها به قطعات كوچكتري تجزيه شوند و اين امر عمل هضم غذاهاي سنگين را در معده و روده آسانتر مي كند.

كيوي مانند قرص آسپرين موجب رقيق شدن خون شده از ايجاد پلاك در خون جلوگيري مي كند. اين ميوه به دليل خاصيت كاهندگي كه بر سطح تري گليسيريد دارد ‘ از غلظت خون مي كاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سكته ها جلوگيري مي كند.

جالب است بدانيد كه ويتامين C در كاهش علائم بيماري آسم بسيار موثر است و مطالعات نشان داده كودكاني كه در هفته ۷تا۵ عدد از اين ميوه مصرف مي كنند داراي علائم تنفسي كمتري نسبت به كودكاني هستند كه در هفته فقط ۱ عدد ميل مي كنند.

كيوي سيستم حفاظتي بدن را تقويت مي كند و از بروز سرطان جلوگيري مي نمايد.

كيوي با داشتن ويتامينC و اسيد قهوه ‘ دو ماده اتساسي ضد سرطان در اختيار مي گذارد.

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *