ته چین گوشت مناسب برای میهمانی

ته چین گوشت
ته چین گوشت

امروز قصد داریم طرز تهیه ته چین گوشت را به شما آموزش دهیم.این ته چین را میتوانید در هر میهمانی با هر مناسبتی تهیه کنید.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ته چین گوشت

  1. برنج :  6 پیمانه
  2. گوشت گوسفند :  500گرم
  3. ماست ساده کم چرب :  3 لیوان
  4. زعفران :  3 -4 قاشق غذاخوری
  5. روغن :  150 گرم
  6. تخم مرغ :  4 عدد
  7. نمک :  به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین گوشت

گوشت را بپزید به طوری که بعد از پختن یک استکان آب داشته باشد.استخوان های گوشت را بگیرید.زعفران را در کمی آب جوش حل کنید.ماست را هم بزنید سپس نصف از زعفران ساییده حل شده در آب جوش را با کمی نمک فلفل و دو عدد زرده تخم مرغ داخل ماست بریزید و به هم بزنید.گوشت را در ماست بخوابانید ( بهتر است گوشت را روز یا شب قبل در ماست بخوابانید).پلو را آبکش کنید.ته یک ظرف نسوز یا دیگ را دو سه عدد زرده تخم مرغ مقداری روغن و یکی دو ملاقه از ماستی که گوشت را در آن خوابانده اید بریزید.دو یا سه کفگیر برنج در این مایه بریزید و مایه را در ته ظرف با پشت قاشق صاف کنید.مقداری گوشت روی برنج بچینید مقداری برنج روی آن بریزید. بقیه گوشت را روی برنج بچینید با بقیه برنج روی گوشت را بپوشانید و با قاشق برنج را کمی فشار دهید که به هم بچسبد.

آب گوشت را با بقیه زعفران و سه یا چهار قاشق سوپخوری روغن آب کنید.بقیه ماستی که در ظرف باقی مانده مخلوط کنید. این مایه را روی سطح برنج بریزید و  در ظرف را ببندید. ظرف را در فر یا روی آتش قرار دهید.به مدت یک ساعت و نیم تا دو ساعت بگذارید دم بکشد ( حرارت فر 350 درجه فارنهایت).

 

 

نکات

هر قدر حرارت ملایم تر و مدت طبخ طولانی تر باشد ته چین بهتری عمل می آید.

موقع کشیدن کمی روغن داغ کرده روی ته چین بدهید.

Check Also

برنج زعفرانی مجلسی بی نظیر

یکی از برنج هایی که در هر مجلسی خانوادگی پختن آن ضروری است برنج زعفرانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *