پتی فور یک شیرینی شیک

 پتی فور
پتی فور

خیلی از شماها نام پتی فور را شنیده اید و شاید دوست داشته اید که این شیرینی را در منزل درست کنید.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این شیرینی شیک را به شما اموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پتی فور

  1. شکلات سیاه %70 : 200 گرم
  2. خامه پرچرب : 200 گرم
  3. پودر کاکایو : 2 قاشق غذاخوری
  4. کره : 20 گرم
  5. وانیل : ¼ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه شیرینی پتی فور

شیرینی های شیک و کوچولویی که برای دسر و طعم شیرین کنار چای عصرانه بسیار مناسب می باشند. شیرینی های کوچولوی شیک و خوشمزه یا همان پتی فور (petit fours) در واقع شیرینی کلاسیک فرانسوی است که به انواع کوچک شیرینی ها کیک ها و ماکارون اطلاق می شود. این شیرینی ها با ابعاد بسیار کوچکی که دارند پذیرایی بدون دردسری برای شما فراهم می کنند فقط کافی است به مهمانان خود تعارف کنید.

اگر می خواهید نتیجه کار عالی باشد سعی کنید از بهترین مواد اولیه برای درست کردن شیرینی های خود استفاده کنید. برای درست کردن این کوچولوهای خوشمزه هم از شکلات تلخی که مورد پسند شماست و هم از پودر کاکایوی با کیفیت استفاده کنید. بسته به اینکه از چه نوع شکلاتی استفاده می کنید بافت این شیرینی متفاوت می باشد.

شکلات خرد شده را در یک کاسه مخصوص مایکروویو قرار دهید. بدون در پوش روی حرارت متوسط (%50) برای 1 تا 2 دقیقه در مایکروویو قرار دهید یا تا وقتی که مخلوط تقریباً ذوب شود و هر دقیقه با یک قاشق فلزی مخلوط را هم بزنید. بهتر اینست که وقتی نصف شکلات ها آب شد از ماکروویو خارج کرده و آن را هم بزنید که با حرارت موجود بقیه شکلات ها آب شود که شکلات ها نسوزند. یا اینکه از روش بن ماری برای آب کردن شکلات ها استفاده کنید.

سپس خامه را به شکلات آب شده اضافه کرده به مدت یک دقیقه روی حرارت متوسط ماکروفر قرار دهید. وقتی از ماکروفر بیرون آوردید وانیل را اضافه کرده و هم بزنید.

کف و دیواره های یک قالب کم عمق مستطیلی 25 در7 سانتی متر را با کاغذ روغنی بپوشانید و اجازه دهید کاغذ روغنی2 سانتی متر از لبه های قالب بیرون بزند و آویزان باشد. مخلوط شکلات را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

وقتی پتی فورهای کاکایویی را از یخچال خارج کردیم با چاقو به صورت مربع های کوچک برش می زنیم و پودر کاکایو را روی آن می پاشیم.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *