کارامل عسلی دسری برای همه سلیقه ها

کارامل عسلی
کارامل عسلی

امروز قصد داریم طرز تهیه دسر خوشمزه ای را به شما آموزش دهیم.این دسر مناسب همه سلیقه ای میباشد .درادامه مطلب زیر طرز تهیه کارامل عسلی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کارامل عسلی

  1. آب : یک پیمانه
  2. شکر : 2 پیمانه
  3. عسل : 1/3 پیمانه
  4. رنگ مجاز خوراکی : به مقدار لازم

 

طرز تهیه کارامل عسلی

کارامل شیره شکر سوخته است که برای دادن رنگ طلایی و طعم تلخ و شیرین به بعضی از غذاها زده می شود.ساختن کارامل در موقع لزوم کار ساده ای است ولی از آنجا که فاسد شدنی نیست نگه داری آن هم در شیشه دربسته اشکالی ندارد.یک پیمانه شکر را با اندکی آب در تابه کوچکی بریزید و روی آتش ملایم بگذارید.هنگام ذوب شدن با کاردک چوبی آن را به هم بزنید یا تابه را مرتبا حرکت دهید تا شکر ذوب شده در آن بگردد و یکسان حرارت ببیند.همین که تمام شکر ذوب شد و به اندازه کافی رنگ گرفت نیم پیمانه آب در تابه بریزید و باز آن را بجوشانید تا شکر نیم سوخته در آب حل و کارامل مانند عسل غلیظ شود.گلوکز یا عسل آب و شکر را روی حرارت بجوشانید تا شربت کارامل بدست بیاید.اگر دماسنج مخصوص شکلات را در دسترس دارید داخل ظرف قرار دهید و نشانگر آن عدد 250 درجه فارنهایت را نشان خواهد داد. در غیر این صورت به رنگ مایع و غلظت آن توجه کنید. اگر زیاد روی حرارت بماند ممکن است بسوزد و طعم تلخی به خود بگیرد.رنگ مایع کم کم تیره خواهد شد بنابراین زمانی که به رنگ قهوه ای در آمد و کمی غلیظ شد از روی حرارت بردارید کمی که خنک شد کشدار می شود که می توانید برای تزیین انواع سبدهای آبنباتی یا کاراملی و اشکال مختلف استفاده کنید.

 

نکته

رنگ و اسانس را پس از برداشتن ظرف از روی حرارت اضافه کنید.شربت کاراملی تیره رنگ است و عطر و طعم خاصی به بعضی از غذاها دسرها و شیرینی ها می دهد.ابتدا گلوکز یا عسل را با آب و شکر روی حرارت بجوشانید تا رنگ کارامل بدست بیاید.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *