برگ شکلاتی برای تزیین انواع شیرینی و کیک

برگ شکلاتی
برگ شکلاتی

بیشتر خانم ها نمیدانند برای تزیین کیک خود از چه موادی استفاده کنند.درادامه مطلب زیر طرز تهیه برگ شکلاتی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه برگ شکلاتی

  1. شکلات شیری : 100 گرم
  2. برگ : به مقدار لازم

 

طرز تهیه برگ شکلاتی

شکلات را به روش بن ماری (حرارت غیرمستفیم) ذوب کنید.پشت برگ ها را با روغن خوب چرب کنید.با قلمو شکلات ذوب شده را روی برگ ها بمالید و سپس آن ها را در یخچال قرار دهید. این عمل را چند بار تکرار کنید تا برگ شکلاتی ضخامت بیشتری پیدا کند.زمانی که شکلات خوب سفت شد به آرامی برگ را از شکلات جدا کنید و در ظرف درداری قرار دهید و در یخچال بگذارید تا سفت بماند و زمان تزیین از آن استفاده کنید.

 

نکته

برای ذوب کردن شکلات به روش بن ماری تکه های شکلات را در ظرفی بریزید و ظرف را روی ظرفی که آب جوش ریخته اید قرار دهید تا شکلات به آرامی ذوب شود.برگ ها را خوب بشویید و کاملا خشک کنید سپس شکلات را روی آن بمالید.می توانید برای تزیین انواع کیک ها و دسرها از این شکلات های شکل برگ استفاده کنید.

 

فواید و خواص کاکائو

از پوکی استخوان پیشگیری کرده و سرعت پیشرفت آن را کاهش می دهدکمک به سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بدمی کند.خواصیت کاهش فشار خون و تسهیل گردش خون دارند.مصرف کاکائو می تواند به افزایش و تسهیل گردش خون در مغز و دیگر اندامها کمک کند.یکی از اثرات ثابت شده شکلات احساس نشاط و رفع خستگی است تئوبروماین هم ترکیب دیگری است که به مقدار جزیی در شکلات موجود است و ترکیب این دو ماده شیمیایی (و احتمالا دیگر مواد موجود در شکلات) به ایجاد احساس نشاط در مصرف کنندگان شکلات منجر می شود.

 

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *