سیب آبنباتی دسر کودکانه

سیب آبنباتی
سیب آبنباتی

امروز قصد داریم طرز تهیه دسری کوکانه را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه سیب آبنباتی را به شما آموزش میدهیم.یا ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب آبنباتی

  1. آب : یک پیمانه
  2. شکر : 2 پیمانه
  3. اسانس : در صورت دلخواه
  4. رنگ مجاز خوراکی : در صورت دلخواه
  5. چوب بستنی : به تعداد لازم
  6. سیب : به تعداد لازم

 

طرز تهیه سیب آبنباتی

شکر را با یکی دو قاشق آب در ظرفی بریزید و روی آتش بگذارید. گاهی بهم بزنید تا شکر آب شده طلایی شود. بعد آب جوش را روی آن بریزید و بگذارید چند جوش بزند تا ذرات شکر کارامل شده کاملاً حل شده و شربت غلیظ شود.شربت کاراملی را آماده کنید.چوب های روی سیب ها را یک مقدار به اطراف بچرخانید و از سیب جدا کنید.سیب ها را خوب بشویید خشک کنید و چوب بستنی ها را در سیب فرو کنید. سپس کاملا در شربت فرو کنید و سریع درآورید اگر زیاد در شربت بماند ضخامت آبنبات دور سیب بیشتر خواهد شد و کمی سفت می شود.روی کاغذ آلومینیومی چرب شده قرار دهید و در صورت دلخواه تزیین کنید.این ابنبات بسیار خوشمزه است و تهیه را برای کودکانتان توصیه میکنیم.

 

بیشتر بدانید

آب‌نبات، به‌خصوص آب‌نبات شیرین از مخلوط غلیظ شکر با آب به‌همراه افزوزدنی‌هایی خوش طعم کننده و رنگ دهنده ساخته شده و بعضی مواقع منجمد می‌شود. کلمه‌ی کَندی از زبان ترکی و Qand (= قند) و (قندی) مشتق شده است. در آمریکای شمالی آب نبات به مجموعه‌ی متنوّعی اطلاق می‌شود که شامل آب نبات چوبی، آب نبات شکلاتی، مهلکآب نبات لیسی، تافی، پاستیل، آدامس، نوعی شیرینی خمیر مانند به نام مارش مالو (marshmallows) و شیرین بیان ،آب نبات ترش،آب نبات شور ،آب نبات سخت و غیره است.

می‌توان با لعاب‌دار کردن سبزیجات و میوهها و مواد خشک توسّط شکر محصولات قندی تولید کرد. در خارج از آمریکای جنوبی نام ژنریک آب‌نبات همان موّاد شیرین و قندی (sweets or confectionery) است.(انگلستان، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، و دیگر کشورهای مشترک‌المنافع).

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *