کیک برانی شکلاتی تیره با طعم لذیذ

کیک برانی شکلاتی
کیک برانی شکلاتی

امروز قصد داریم طرز تهیه کیک برانی شکلاتی تیره را به شما آموزش میدهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این کیک که مناسب مجالس است را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک برانی شکلاتی تیره

  1. روغن مایع گیاهی : 2 قاشق غذا خوری و مقداری برای کف ظرف
  2. آرد : ¾ پیمانه
  3. پودر کاکایو : ½ پیمانه
  4. نمک : ½ قاشق چای خوری
  5. جوش شیرین : ½ قاشق مرباخوری
  6. شکر قهوه ای : 1 پیمانه
  7. خامه کم چرب : ½ پیمانه
  8. تخم مرغ درشت : 2 عدد
  9. شکلات کم شیرین : 120 گرم

 

طرز تهیه کیک برانی شکلاتی تیره

یک دستور استثنایی طبخ براونی برای کسانی که عاشق شکلات و دسرهای شکلاتی هستند. اگر هر از گاهی برانی درست می کنید حتماً این دستور پخت را امتحان کنید. در این برانی از سه نوع شکلات استفاده می شود: پودر کاکایو شکلات آب شده و تکه های جامد شکلات برای استفاده برروی سطح برانی.فر را در دمای 350 درجه گرم می کنیم. یک سینی شیرینی پزی 23 سانتیمتر مربعی را روغن می مالیم و سپس با کاغذ روغنی می پوشانیم و اضافه کاغذ را هم می گذاریم مانند دستگیره بیرون زده باشد که در خارج کردن براونی ازسینی کمک کند سپس روی کاغذ را نیز روغن می مالیم.در یک کاسه آرد پودر شکلات نمک و جوش شیرین را مخلوط کرده و کنار می گذاریم. در یک ظرف دیگر شکر قهوه ای خامه شکلات کم شیرین (که نیم از آن را آب می کنیم و نیمی دیگر را به صورت نا منظم خرد می کنیم) آب کرده تخم مرغ و روغن را با هم ترکیب می کنیم.این ترکیب را با مخلوط آردی اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنیم تا مایه برانی بدست آید.

مایه را در سینی فر می ریزیم و سپس تکه های شکلات را بر روی سطح آن پخش می کنیم. سینی را در فر قرار می دهیم تا بپزد برای تست میزان پخت براونی یک خلال چوبی را در آن فرو می کنیم اگر به خلال فقط مقدار کمی از مایه بچسبد برانی آماده است. حدود 30-35 دقیقه براونی باید در فر بماند.

براونی را در سینی رها می کنیم تا به طور کامل خنک شود و سپس به کمک کاغذ روغنی از سینی خارج می کنیم و کاغذ را از برانی جدا می کنیم. سپس به 16 مربع مساوی تقسیم می کنیم و با کارد تیز برش می زنیم.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *