دسر کرم کره ای شکلاتی با طعم دلچسب

دسر کرم کره ای
دسر کرم کره ای

امروز قصد داریم یک دسر پر کالری را به شما آموزش دهیم.دسر کرم کره ای شکلاتی بسیار مقوی میباشد که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.هم چنین در ادامه با خواص کره آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه دسر کرم کره ای شکلاتی

  1. نمک : 1/4 گرم
  2. وانیل : یک قاشق چایخوری
  3. کره : 115 گرم
  4. پودر شکر : 675 گرم
  5. کره : 1/2 قاشق غذاخوری
  6. شکلات تلخ : 56 گرم

 

طرز تهیه دسر کرم کره ای شکلاتی

با همزن (دور کند) 115 گرم کره را در یک کاسه بزرگ حدودا یک دقیقه هم بزنید تا نرم و صاف شود.کم کم شکر را اضافه و با کره مخلوط کنید. وقتی کاملا مخلوط شد وانیل و نمک را هم اضافه کنید و با دور تند همزن مواد را حدودا 4 دقیقه هم بزنید تا ترکیب نرم و پفکی شود.شکلات را به روش بن ماری به همراه 1/2 قاشق غذاخوری کره ذوب کرده و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

109556_499

خواص کره

 

كمبود ويتامينهاى ((آ)) و ((د)) بدن را با مصرف كره تاءمين كنيد.قرنها است انسان كشف كرده است ، با زدن سرشير ماده اى محكم و خوشمزه به دست مى آيد كه وقتى نزديك آتش شود زود آب مى شود و عطرى به غذا مى دهد. اين ماده كره است . تكنولوژى جديد براى ساختن ، ماشينهاى مخصوصى اختراع كرده است كه به طور خود كار كره ساخته شده و قالب مى شود و در كاغذهاى مخصوص حفظ مى گردد.با اكتشافات جديد ارتباطى ، صنعت لبنيات سازى هم ترقى كرده ، و اكنون كره اى كه در استراليا ساخته مى شود به انگلستان آمده و مصرف مى شود. در كشور ما ايران هم در حال حاضر مصرف كره همگانى شده و تقريبا همه صبحانه خود را با نان و كره و مربا مى خورند.

ارزش غذايى كره

كره غذايى ممتاز است كه ارزش كالرى آن قابل توجه است . صدگرم كره 750 كالرى حرارت توليد مى كند. كره خام شاه روغن مواد چربى حيوانى است .در بعضى از كشورها در قانون مواد غذايى آنها براى كره مشخصاتى تعيين كرده اند از جمله در فرانسه چيزى بايد به نام كره ناميده شود كه از زدن خامه تازه يا از شير به دست آيد و 82 درصد آن مواد چربى خالص باشد (كه گلبولهاى چرب كرم شير است ) و در 18 درصد بقيه آن نبايد بيش از شانزده درصد آب باشد. كره تازه به فراوانى دو ويتامين اصلى دارد كه يكى ويتامين ((آ)) و ديگرى ويتامين ((د)) است . ويتامين ((آ)) رل بزرگى را در رشد بدن بازى مى كند و ويتامين ((د)) نقش مهمى در مبارزه با نرمى استخوان ((راشيتيسم )) به عهده دارد.مقدار ويتامينهاى كره بستگى به طرز تغذيه دامها دارد، به عنوان مثال شير ماده گاوهايى كه با يونجه سبز و مخصوصا شبدر تغذيه شده اند دو برابر بيش از ماده گاوهاى ديگر است ، درصد گرم شير اين گاوها تا 5 هزار واحد ويتامين وجود دارد، حال آنكه شير حيواناتى كه با علف خشك يا نواله تغذيه شده اند نصف اين مقدار ويتامين دارد. به همين جهت است كره اى كه در تابستان به دست مى آيد بيش از كره زمستان ويتامين دارد.بعضى از كارخانه هاى كره سازى كره شير تابستان را در بيست و پنج درجه برودت براى ايام زمستان نگه مى دارند تا كره اى كه در زمستان تهيه مى كنند داراى حداكثر ويتامين باشد.هر كس از سلامت عادى برخوردار باشد بايد هر روز حداقل بيست گرم كره خام مصرف كند حتى كسانى كه نارسايى كبد دارند و يا از حيث روده ها عليل هستند بايد كره خام بخورند. كره را وقتى بپزند و به صورت روغن در آورند چون ويتامينهاى آن در اثر حرارت مى سوزد و از بين مى رود هضم آن ثقيل مى شود.كره براى اين اشخاص توصيه نمى شود و نبايد مصرف نمايند.كسانى كه چاق هستند و رژيمهاى خيلى سخت لاغرى را گرفته اند. كسانى كه ميزان چربى خون آنها (كولسترول ) بالا است زيرا كره اسيدهاى چربى اشباع شده را كه مولد كولسترول هستند به وجود مى آورد.
مصرف كره براى اين اشخاص لازم است بچه ها كه بايد رشد بكنند. 2- مادران آينده . 3- كسانى كه كارهاى بدنى مى كنند.3- كسانى كه در نواحى سردسير زندگى مى كنند.كره وقتى داغ مى شود ثقيل الهضم مى شود زيرا مواد چربى كره تبديل به آكرولئين مى شود.
كره را بايد دور از نور و روشنايى نگهدارى كرد زيرا نور و روشنايى آن را خراب مى كند. پس بايد آن را بسته بندى كرد و در كاغذهاى سولفوريزه يا آلومينيومى حفظ كرد. ظروف مسى يا آهنى براى كره خطرناك است و نبايد كره را در ظروف مسى يا آهنى ريخت .
كره در مقابل هوا تند مى شود و علت تندى كره اسيدبوتيريك است كه در آن پيدا مى شود و اين اسيد سم است . حيوانات آزمايشگاهى را با كره اى كه در مقابل هوا گذاشته اند و تند شده است تغذيه كرده اند و ديده اند خيلى زود دچار كمبود ويتامين ((ب )) شده اند. به همين علت است كه توصيه مى شود به بچه ها كره تند ندهند. كره را در يخچال از درجه صفر تا 10 مى توان حفظ كرد. كره را آب مى كنند و از آن روغن خوراكى تهيه مى كنند كه مدتى طولانى بماند ولى چون روى آتش جوشيده است بسيارى از مواد زنده و حياتى خود را از دست داده است .

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *