شیرینی قهوه با کرم گاناش یک دسر مطبوع

شیرینی قهوه با کرم گاناش
شیرینی قهوه با کرم گاناش

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر و شیرینی لوکس را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه شیرینی قهوه با کرم گاناش را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی قهوه با کرم گاناش

  1. آرد : 275 گرم
  2. تخم مرغ کامل : یک عدد
  3. پودر قند : 120 گرم
  4. وانیل : 1/4 قاشق چایخوری
  5. روغن مایع : 4 تا 5 قاشق سوپخوری
  6. کره : 100 گرم
    در غیر این صورت از خمیر ورقه (هزارلا) استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه دسر قهوه

  1. زرده تخم مرغ : 4 عدد
  2. پودر قهوه فوری : یک قاشق سوپخوری
  3. آب جوش : 2 تا 3 قاشق سوپخوری
  4. شکر : 100 گرم
  5. خامه فرم گرفته : 300 گرم
  6. پودر ژلاتین : 2 قاشق سوپخوری
  7. آب سرد : 60 میلی لیتر (1/4 لیوان)
  8. شیر : 200 میلی لیتر
  9. آرد ذرت : 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه کرم گاناش

  1. شکلات سیاه (تخته ای یا پولکی) : 200 گرم
  2. خامه : 150 گرم
  3. شکر : به میزان دلخواه

 

طرز تهیه بیسکویت شیرینی قهوه با کرم گاناش

کره روغن مایع و پودر قند را با همزن برقی آنقدر به هم بزنید تا کاملا پف کند و رنگ مایه روشن شود.یک تخم مرغ کامل را به همراه وانیل به مواد اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن با همزن برقی به هم بزنید.همزن را کنار بگذارید آرد را اضافه کنید و توسط لیسک به خورد مواد بدهید. در نهایت خمیر را خیلی کم ورز دهید تا یک دست شده ولی روغن نیندازد.خمیر را حدود نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید سپس به ضخامت حدود نیم سانتی متر پهن کنید و با کاتر گرد به قطر حدود 6 تا 7 سانتی متر قالب بزنید و در سینی نچسب بچینید روی آن ها را چند سوراخ ایجاد کنید و در فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید تا روی شیرینی ها کمی طلایی شوند.از فر خارج کنید و در ظرف در بسته قرار دهید.

 

طرز تهیه دسر قهوه

پودر قهوه فوری را در آب جوش حل کنید.زرده های تخم مرغ را به همراه شکر توسط همزن برقی به هم بزنید تا پف کنند.وقتی مخلوط کمی پف کرد قهوه حل شده را اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا مواد گرم و کشدار شوند و در نهایت آرد ذرت را داخل مواد بریزید و خوب بهم بزنید.مخلوط زرده را به شیر جوش اضافه کنید و روی حرارت ملایم مدام بهم بزنید تا کرم پخته شود. وقتی که آن را از روی حرارت برداشتید و سرد شد با خامه مخلوط کنید.ژلاتین ذوب شده را نیز به آن اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست شوند.کرم حاصل را داخل قالب هایی به شکل نیم کره که ( قطر سطح مقطع آن ها بیش از 5 سانتی متر نباشد) بریزید و حدود 4 تا 5 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند.

 

طرز تهیه کرم گاناش

این کرم بسیار خوشمزه و در عین حال طرز تهیه آن بسیار ساده است.برای این کار کافی است خامه و شکلات را داخل ظرفی ترجیحا مسی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا ذوب شوند ولی دقت کنید که نجوشد چون شکلات خیلی زود خواهد سوخت.در این مرحله تا گاناش گرم است هر دسر را روی یک بیسکویت برگردانید و روی سطح یک پنجره فلزی قرار دهید. سپس روی آن را گاناش بریزید و بگذارید تا سرد شود. دقت کنید که زیر پنجره حتما یک سینی قرار دهید تا گاناش اضافی داخل آن بریزد. دوباره می توانید گاناش های اضافی را گرم کنید و برای کار دیگری استفاده کنید.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *