شیرینی شکلات پسته ای با طعم بی نظیر

شیرینی شکلات پسته ای
شیرینی شکلات پسته ای

امروز قصد داریم طرز تهیه شیرینی  شکلات پسته ای را به شما آموزش دهیم.میتوانید این شیرینی را در لحظه های افطار میل نمایید.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این شیرینی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی شکلات پسته ای

  1. شکلات بیسکویت فندقی : 220 گرم

مواد لازم برای سس شکلات

  1. شربت شکر : یک قاشق غذاخوری
  2. تخم مرغ : یک عدد
  3. نارگیل رنده شده : 1/3 پیمانه
  4. شکر : نصف پیمانه
  5. پودر کاکایو : 1/4 پیمانه
  6. مغز پسته خرد شده : نصف پیمانه
  7. کره خرد شده : 50 گرم
  8. شکلات تلخ خرد شده : 100 گرم
  9. شربت شکر : یک قاشق غذاخوری
  10. کره : 125 گرم

 

طرز تهیه شیرینی شکلات پسته ای

ظرفی را که برای پخت شیرینی در نظر گرفته اید کمی چرب کنید. داخل آن را با کاغذ روغنی بپوشانید طوری که لبه های کاغذ از لبه های ظرف کمی آویزان شوندکره شکلات و شربت را روی حرارت کم با هم مخلوط کنید. بعد از این که حدود 3 الی 4 دقیقه جوشیدند و نرم و یکدست شدند آن را از روی حرارت بردارید تا به آرامی سرد شود.یک تخم مرغ را در مخلوط شکلات بریزید و خوب به هم بزنید.بیسکویت را خرد کنید و آن را همراه با نارگیل شکر پودر کاکایو و پسته مخلوط کنید.مخلوط شکلات را به آن اضافه و خوب به هم بزنید. ترکیب آماده شده را در ظرفی که با کاغذ روغنی پوشانده اید بریزید.با استفاده از پشت چنگال روی شیرینی را به آرامی فشار دهید. در آن را ببندید و در یخچال بگذارید تا کاملاً خودش را بگیرد.

 

طرز تهیه سس شکلات

شکلات و کره را در ظرفی با دیواره های بلند بریزید.ظرفی را تا نیمه آب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید وقتی آب شروع به جوشیدن کرد ظرف حاوی کره و شکلات را داخل آن قرار دهید سپس کره و شکلات را هم بزنید تا نرم و یکدست شوند. آن را روی شیرینی که آماده کرده اید بریزید.شیرینی را به مدت 2 ساعت در یخچال نگهدارید تا سفت شود. از یک چاقوی داغ برای بریدن شیرینی ها استفاده کنید و آن را به 24 تکه برش بزنید.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *