پاستا قالبی یک غذای خوشمزه برای کودکان

180992-پاستا-را-به-شکل-ته-چین-سرو-کنیداگر به دنبال غذایی هستید که خوشمزه است و کودک شما میل به ان دارد در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پاستا قالبی را به شما آموزش میدهیم.نوش جان.

مواد لازم برای تهیه پاستا قالبی

  1. پاستا ریز : نصف بسته
  2. تخم مرغ :3 عدد
  3. گوشت چرخ کرده : به میزان دلخواه
  4. پیاز داغ : سه قاشق غذا خوری
  5. فلفل دلمه : یک عدد
  6. قارچ : 8 عدد
  7. پنیر پیتزا : نصف بسته
  8. نمک فلفل زردچوبه و آویشن : به مقدار لازم
  9. سیب زمینی و رب گوجه فرنگی : به مقدار لازم

 

طرز تهیه پاستا قالبی

پاستا را آبکش کنید و بگذارید کمی سرد شود.گوشت چرخ کرده را همراه پیاز سرخ کنید .قارچ فلفل دلمه و سایر سبزیجات را به دلخواه خود به آن اضافه کنید.نمک فلفل و ادویه را اضافه کنید.بهتر است کمی رب گوجه فرنگی نیز به آن اضافه کنید.این مواد نباید آب داشته باشند مواد را با پاستا , پنیر پیتزا و تخم مرغ مخلوط کنید.ته ظرف نچسبی سیب زمینی بچینید.کمی پاستا و سپس کل مواد را روی هم بریزید و رویش را صاف کنید کمی فشار دهید و بر روی حرارت ملایم بگذارید.

 

 

چگونه پاستا درست کنیم؟

1- انتخاب کنید که کدام یک از انواع پاستا را می خواهید بپزید. سعی کنید گزینه ای را انتخاب کنید که با سس ماکارونی شما سازگار باشد. حتما پاستایی را انتخاب کنید که از آرد سمولینا تهیه شده باشد.

2- حال دوسوم قابلمه ای را که انتخاب کرده اید از آب پر کنید. مراقب باشید آب هنگام جوش آمدن سر نرود. اگر آب جوش نباشد و تمام ماکارونی ها در آب غوطه ور نباشند، به هم می چسبند و به اصطلاح شفته می شود. برای صرفه جویی از وقت خود می توانید آب داغ را بجوشانید.

3- قابلمه را روی اجاق گاز قرار داده و زیر آن را زیاد کنید.

4- نمک به آن اضافه کنید. برای ظرف های بزرگ یک تا 2 قاشق غذاخوری نمک مناسب است.

5- صبر کنید تا آب جوش بیاید.

6- پاستا را به آب جوش اضافه کنید. بعد از ریختن پاستان آن را با یک قاشق بزرگ هم بزنید. مراقبت باشید که پاستاها به کف ظرف نچسبند. مخصوصا زمانی که آنها را در آّب جوش می ریزید.
اگر شما در تخمین اندازه ای که مورد مصرف شماست مشکل دارید، می توانید از پیشنهاد موجود روی بسته پاستا استفاده کنید.

7- شعله اجاق گاز را کم کنید تا وقتی که پاستا به اندازه کافی پخته شود باید روی اجاق گاز باشد و هر چند لحظه یک بار آن را هم بزنید. این کار مانع چسبندگی پاستاها به هم خواهدشد.

8- وقتی پاستا به مدت 8-10 دقیقه در آب جوشید (به پیشنهاد چاپ شده در پشت بسته پاستا دقت کنید) یک عدد پاستا را از آب بیرون آورید و صبر کنید سرد شود.

9- پاستا را تست کنید. پاستایی را که در مرحله 8 بیرون آوردید با دندان تست کنید، اگر نرم بود، پاستای شما آماده است.

10- پاستا را در آبکش بریزید و روی آن آب بریزید. هنگام انجام این مرحله مراقب صورت خود باشید، زیرا ممکن است بخار آب صورت شما را بسوزاند.

11- پس از آبکشی کردن پاستا، آن را کاملا تکان دهید تا آب اضافی آن جدا شود.

12- 12- برای اینکه چسبندگی پاستا از بین برود چند قاشق غذاخوری روغن زیتون یا مایع به آن اضافه کنید. (البته این کار اختیاری است.)

13- سس مورد نظر خود را به آن اضافه کنید.

Check Also

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سبزیجات پخته و پنیر چدار

سالاد ماکارونی با سبزیجات پخته و پنیر چدار یک غذای خیلی خوشمزه میباشد که اکثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *