پوره نخود فرنگی و پنیر پارمزان با طعم جدید

پوره نخود فرنگی و پنیر پارمزان
پوره نخود فرنگی و پنیر پارمزان

امروز قصد داریم دسنور پخت جدیدی از پیش غذا را به شما عزیزان آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه پوره نخود فرنگی و پنیر پارمزان را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پوره نخود فرنگی و پنیر پارمزان

  1. نخود فرنگی : 3 پیمانه
  2. پنیر پارمزان رنده شده : پیمانه
  3. سیر : 3 حبه
  4. روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پوره نخود فرنگی و پنیر پارمزان

پوره نخود فرنگی و پنیر پارمزان را می توانید به عنوان اسنک یا میان وعده همراه با کراکر ساده یا شویدی میل کنید یا به عنوان مکمل همراه غذاهای گوشتی سرو کنید. در زمان اضافه کردن نمک به این پوره احتیاط کنید چون پنیر خودش نمک دارد و امکان شور شدن پوره وجود دارد.نخود فرنگی ها و سیر را روی گاز در آب جوش بریزید و تا زمانی که نخودها نرم شوند آنها را بپزید بعد آبکشی کنید.مخلوط نخود فرنگی و سیر پنیر پارمزان و روغن زیتون را داخل غذاساز پوره کنید.به این مخلوط یکنواخت و نرم کمی نمک و فلفل اضافه کنید. پوره یا همان دیپ شما به همین سادگی آماده است.

 

خواص نخود فرنگی

خود فرنگی در همه انواع آن طعمی بسیار خوشمزه دارد و از نظر سلامتی مغذی می‌باشد. فصل کاشت نخود فرنگی از بهار تا اوایل پاییز است.
نخود فرنگی، گیاهی است که میوه آنها غلاف مانند است و دانه‌های گوشتی که ما آنها را بعنوان نخود می‌شناسیم در آن وجود دارد. نخود از محدود حبوباتی است که هم بصورت پخته و هم خام،‌جزء سبزیجات تازه محسوب می‌گردد. اگرچه، ‌تنها 5 درصد از نخود بصورت خام فروخته می‌شوند، باقی آنها یخ‌زده و یا کنسرو شده است. نخود یخ‌زده به این دلیل که طعم خود را حفظ کرده‌اند و سدیم کمتری دارند، ترجیح داده می‌شوند.

نخود‌فرنگی حاوی موادی است که برای سلامت استخوان مناسب می‌باشند. آنها منبعی غنی از ویتامین K1 هستند که استئوکلسین(Osteocalcin) که اصلیترین پروتئین در استخوان است را فعال می‌سازد. استئوکلسین مولکولهای کلسیم درون استخوان را جذب می‌نماید. بنابراین بدون ویتامین K1 به اندازه کافی،‌ میزان استئوکلسین کافی نمی‌باشد و معدنی‌شدن استخوان صورت نمی‌گیرد.

نخود فرنگی منبعی از فولیک اسید و ویتامین B6نیز است. این دو ویتامین در کاهش ساخت هموسستئین که مولکول خطرناکی است کمک می‌کنند. مطالعه‌ای نشان داده‌است که زنان یائسه‌ای که از کمبود میزان فولیک‌اسید خود اطلاعی ندارند بوسیله مکملهایی که فولیک اسید دارند،‌ میزان هموسستئین در آنها کاهش می‌یابد.

Check Also

کاسرول سیب زمینی با پنیر با کلاس و لذیذ

اگر دنبال پیش غذایی ساده و در عین حال با کلاس میگردید طرز تهیه کاسرول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *