دسر کدو زرد یک دسر تابستانه عالی

دسر کدو زرد
دسر کدو زرد

امروز قصد داریم طرز تهیه دسر کدو زرد را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر تابستانه را به شما آموزش میدهیم.با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر کدو زرد

  1. کدوی زرد یا حلوایی کوچک : یک عدد
  2. شکر : یک کیلوگرم
  3. پرتقال متوسط : 4 عدد
  4. چوب دارچین بزرگ : یک تکه
  5. میخک : 10 عدد
  6. زیره : یک قاشق چای خوری
  7. آب : 1/2 فنجان

 

طرز تهیه دسر کدو زرد

کدوی زرد را ببرید و تخمه اش را بیرون بیاورید سپس کدو را تکه تکه کنید و در قابلمه بچینید.در اطراف کدوها حدود یک کیلوگرم شکر بریزید.2 عدد پرتقال را که با پوست خرد کرده اید به محتویات قابلمه اضافه کنید.یک تکه بزرگ چوب دارچین ده عدد میخک و یک قاشق چای خوری زیره را در یک قطعه پارچه بریزید و پارچه را از دو طرف گره بزنید تا محتویات آن خارج نشود.پارچه را لابه لای قطعات کدو بگذارید و نصف فنجان آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید کدوها با حرارت ملایم گاز پخته و نرم شوند.وقتی سس غلیظ شد شعله گاز را خاموش کرده و کدوها را سرو کنید.

 

راهنمای خرید ، نگهداری و پخت کدو

هنگام خريد، بايد كدوهاي سالم و بدون لك را جدا كنيد. از خريد كدوهايي كه با كمي‌ فشار دادن، نشانه‌هاي لهيدگي احساس مي‌کنيد، بپرهيزيد.اين سبزي را قبل از بريدن مي توانيد در جايي خنك (بيرون از يخچال) بگذاريد، اما به محض برش دادن، بدون برداشتن تخمه‌هاي کدو، بايد آن را داخل كيسه‌اي پلاستيكي در يخچال قرار دهيد.اين كدو را مي‌توانيد آب‌پز، بخارپز يا كباب كنيد و به كمك مغزها و عسل دسرهايي خوشمزه از آن تهيه کنيد. اگر كدو حلوايي كه خريده‌ايد، بيش از مصرف هفتگي‌تان است، توصيه مي‌شود آن را بخارپز كرده و در بسته‌بندي هايي كوچك، در فريزر ذخيره كنيد. البته سعي كنيد تا مدت يك ماه آن را ميل كنيد و بيش از اين در فريزر هم نگذاريد.شما مي‌توانيد با مخلوط كردن اين سبزي با انواع سبزيجات از جمله كرفس و جوانه گندم تازه، غذايي مفيد براي كساني كه فشار خون بالايي دارند، تهيه كنيد، زيرا هر سه اين سبزي ها، تنظيم‌كننده فشار خون هستند.به علاوه، مصرف توام كدو حلوايي با سبزي‌هايي مانند كلم برگ قرمز، قارچ و گوجه‌فرنگي به دليل خاصيت كاهندگي چربي خون و دارا بودن آنتي‌اكسيدان فراوان، براي كساني كه سابقه بيماري قلبي دارند، توصيه مي‌شود كه مي‌توانيد آنها را با هم، در سوپ و يا كنار ماهي و مرغ بخارپز يا كباب شده ميل كنيد.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *