دسر موس زعفرانی برای میهمانان سخت گیر

دسر موس زعفرانی
دسر موس زعفرانی

دسر موس زعفرانی یک دسر خوشمزه و خوشبو است که طرز تهیه آن را در ادامه مطلب زیر مشاهده میکنید.این دسر را میتوانید برای میهمانان با کلاس خود تهیه کنید تا از خوردن آن لذت ببرند.

مواد لازم برای تهیه دسر موس زعفرانی

  1. سفیده تخم مرغ : 3 عدد
  2. شیر : یک پیمانه
  3. خامه : 100 گرم
  4. خلال پسته : به میزان لازم
  5. پودر قند : 120 گرم
  6. پودر ژلاتین حل شده در 1/3 آب سرد و بن ماری شده : 2 قاشق غذا خوری
  7. زعفران : یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه دسر موس زعفرانی

سفیده های تخم مرغ را همراه با پودر قند خوب با همزن بزنید تا سفیده ها پف کرده و از ظرف جدا نشوند سپس خامه و زعفران را اضافه کنید و مجددا بزنید تا صاف و یکدست شود.شیر را آرام آرام اضافه کنید و به زدن با دور کند ادامه دهید.مواد که با هم خوب مخلوط شدند پودر ژلاتین آماده شده را به دسر اضافه و خوب مخلوط کنید وخلال پسته را نیز به آن اضافه کنید.در ظرف مخصوص که از قبل چرب کرده اید بریزید و داخل یخچال به مدت حداقل 2 ساعت قرار دهید بعد در ظرف مورد نظر برای سرو برگردانید.

 

 

 

نحوه تشخیص زعفران مرغوب

زعفران خوب و خالص را می توان از طریق رنگ و بو تشخیص داد. رنگ زعفران مرغوب، زرد مایل به نارنجی قرمز است. در ضمن زعفران بوی بسیار مطبوع و نافذی دارد به طوری که هر چه بوی زعفران بیشتر باشد، یعنی تازه تر است. نباید فراموش کرد که بوی کم نشانه کهنه بودن زعفران یا خالص نبودن آن است.طعم و رنگ خوب زعفران به نوع زعفران هم بستگی دارد. در غذا هرچه زعفران غلیظ تر باشد، رنگ آن زرد پررنگ ، زرد مایل به طلایی یا قرمز می شود. هرچه رقیق تر باشد، رنگ آن کمتر می شود. اگر زعفران تازه باشد و دور از گرما، نور آفتاب و رطوبت در ظروف شیشه ای در بسته در شرایط خوب نگهداری شده باشد و از نظر اکولوژیک کشت آن در شرایط آب و هوایی مناسب باشد، مزه و بویش بهتر خواهد بود. فراموش نکنید زعفران های دسته ای مرغوب ترین نوع زعفران هستند و طی روند جابه جایی ممکن است قسمتی از زعفران خرد شود و تنها قسمت پایین آن باقی بماند که از مرغوبیت زعفران و ارزش آن می کاهد.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *