پیتزای توپی با سبک جدید

پیتزای توپی
پیتزای توپی

پیتزای توپی یک پیتزای جدید است که در این سایت میخواهیم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.این غذا بسیار سریع تهیه میشود.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا توپی

  1. آرد : سه پیمانه
  2. مایه خمیر : دو قاشق مرباخوری
  3. نمک : یک قاشق مرباخوری
  4. روغن : نصف پیمانه
  5. سوسیس : دو عدد
  6. کالباس : 50 گرم
  7. فلفل دلمه ای : یک عدد
  8. رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
  9. آویشن : به میزان لازم
  10. پنیرپیتزا : 100 گرم

 

طرز تهیه پیتزا توپی

آرد مایه خمیر و نمک را با هم مخلوط و روغن را وسط آن ریخته و آرام آرام با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید. سوسیس کالباس و فلفل را خردکرده و همراه با پنیرپیتزا پودر آویشن و رب گوجه فرنگی به خمیر اضافه کنید. از خمیر توپ هایی به اندازه گردو برداشته گرد کرده و در سینی فر چرب شده بچینید و 30 دقیقه تا یک ساعت استراحت داده سپس 25 الی 30 دقیقه در فر با دمای180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

 

 

در رابطه با پنیر پیتزا بیشتر بدانید

همه ی ما می دانیم که پیتزا هرچقدر هم خوش مزه باشد ، مضرات بسیاری را برای بدن ما به همراه دارد. شاید شما نیز در تلوزیون تبلیغات های زیادی در رابطه با پنیر پیتزای کم چرب و یا سس مایونز کم چرب دیده باشید ، اما این ادعا تا چه حد صحت دارد؟«آیا ادعاهایی که کارخانه های مواد غذایی در مورد سس های مایونز و پنیرپیتزاهای کم چرب می کنند، صحت دارد؟ لطفا درباره درستی یا نادرست بودن این ادعاها بگویید./ ایمیل نازنین»…محققان در سال ۱۹۹۷ تخمین زدند که سالانه حدود ۲ میلیارد پوند پنیر پیتزا در آمریکا و ۲۰۰ میلیون پوند از این پنیر در اروپا تولید می شود. پنیر پیتزا جزو پرطرفدارترین محصولات غذایی در میان ایتالیایی ها، آمریکایی ها و نروژی هاست. هرچند که تاریخچه دقیقی از تولید اولین نوع پنیر پیتزا در دسترس نیست، اما آمار و ارقام نشان می دهند انواع اولیه این پنیر، تقریبا به شکل امروزی اش، از حدود ۵۰ سال پیش تولید می شده است. این در حالی است که بیشتر از ۲۵ ۲۰ سال، از عمر پنیر پیتزا در کشور ما نمی گذرد. پنیر پیتزا، محصولی خوشمزه اما چرب است. به همین دلیل هم خیلی ها با وجود میل باطنی، دور مصرف آن را خط کشیده اند. تولیدکنندگان هم دست به کار شدند و به تازگی اقدام به تولید پنیر پیتزای کم چرب برای طرفداران غذاهای رژیمی کرده اند. در «صنایع غذایی» این شماره، سراغ دکتر سیدامیرمحمد مرتضویان، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (انستیتوی تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور) رفته ایم تا قدری بیشتر با این نوع پنیر آشنا شویم.

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *