خوراک ماهی و آناناس یک ترکیب جالب

خوراک ماهی و آناناس
خوراک ماهی و آناناس

امروز قصد داریم طرز تهیه یک ترکیب جالب غذای دریایی را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خوراک ماهی و آناناس را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک ماهی و آناناس

  1. یک عدد فیله ماهی 150 گرمی (بهتر است ماهی سالمون باشد)
  2. نصف قاشق غذاخوری سس تریاکی غلیظ (20 تا 25 کیلوکالری برای هر قاشق غذاخوری)
  3. نصف فنجان سس چیلی شیرین
  4. دو حلقه کمپوت آناناس همراه با آب کمپوت
  5. فلفل قرمز، به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه خوراک ماهی و آناناس

سس تریاکی و سس چیلی را در یک کاسه کوچک، مخلوط کرده و کنار بگذارید.یک ورقه فویل، کف سینی فر پهن کنید و کمی روغن، روی آن بپاشید. فیله ماهی را وسط فویل گذاشته و سس را روی آن بریزید. ماهی را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های آن، به سس آغشته شود.
آناناس‌ها را روی ماهی بگذارید و فلفل قرمز را اضافه کنید. فویل را از چهار طرف، جمع و خوب محکم کنید تا مواد، از لابه‌لای آن خارج نشود.غذا را مدت 20 دقیقه در فر بگذارید تا ماهی، کاملا پخته شود.وقتی ماهی را از فر بیرون می‌آورید و فویل اطرافش را باز می‌کنید، بخار زیادی از آن خارج می‌شود؛ پس، مراقب باشید که انگشت‌هایتان نسوزد.

 

 

Pineappleخواص آناناس

اين در حالي است كه تاثير آناناس در مورد افزايش كارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصيه مي‌كنند كه بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني آناناس مصرف كنند.

خواص‌خوراکي‌ها- در حالي كه روز به روز تعداد ميوه‌هايي كه خاصيت ضد سرطاني دارند، افزايش مي‌يابد، دانشمندان آناناس را نيز جزء ميوه‌هاي ضد سرطان طبقه‌بندي كرده‌اند.اين در حالي است كه تاثير آناناس در مورد افزايش كارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصيه مي‌كنند كه بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني آناناس مصرف كنند.دانشمندان مي‌گويند در آناناس نوعي ماده وجود دارد كه عملكرد پروتئيني را كه در 30 درصد سرطان‌ها دخيل است، متوقف كرده و قادر است سيستم ايمنى بدن را براى هدف قرار دادن و نابود ساختن سلول هاى سرطانى تحريك كند.
اين خاصيت آناناس به ويژه در مورد سرطان سينه، ريه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسيده است. گفتني است آناناس حاوي کربوهيدرات ، پروتئين ، چربي و آب است .همچنين کلسيم، فسفر، آهن، منيزيم، پتاسيم، سديم و منگنز از ديگر املاح و مواد معدني تشكيل دهنده آناناس به شمار مي‌آيند. آناناس منبع غني از ويتامين C بوده و حاوي ويتامين A و B1 و B2 است.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *