رولت بستنی با طعم بی نظیر

رولت بستنی
رولت بستنی

امروز قصد داریم طرز تهیه رولت بستنی را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این بستنی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه رولت بستنی

  1. وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
  2. پودر کاکائو ((برای تهیه کیک کاکائویی و تیره رنگ شدن کیک )) ۱ قاشق مربا خوری
  3. شکلات ، خامه ،پسته ، بستنی ، میوه ،شربت غلیظ و … برای تزئین
  4. بستنی ۴۰۰ الی ۴۵۰ گرم
  5. تخم مرغ 5عدد
  6. شکر ۵ قاشق غذا خوری
  7. آرد ۵ قاشق غذا خوری

 

 

طرز تهیه رولت بستنی

قبل از هر کاری فر را روشن کنید.چون نوع کیک اسفنجی است برای راحتر جدا شدن کیک ، کف سینی فر را کاغذ آغشته به روغن انداخته و روی آن آرد بپاشید .سفیده و زرده را با دقت از هم جدا کنید بهتر است که دانه دانه جدا کنید تا با هم مخلوط نشوند اگر زرده در داخل سفیده باقی بماند خوب پف نمیکند و کیک ،اسفنجی و پفکی نمی شود.سفیده را با همزن برقی ابتدا با دور کند و بعدبا دور تند آنقدر بزنید که پنبه ای شده و از همزن نریزد.شکر و وانیل و زرده تخم مرغ را هم با همزن خوب بزنید تا کشدار و به رنگ روشن در آید.
زرده را روی سفیده بریزید و به آرامی مخلوط کنید تا پف آن نخوابد . ( زیاد هم نزنید )آرد الک شده را در دو الی سه مرتبه اضافه و باز هم به آرامی هم بزنید .مایه را روی کاغذ روغنی به شکل مستطیل و به ضخامت یک سانتی متر پهن کنید.سینی را روی پنجره وسط فر با حرارت ۱۸۰c وبه مدت ۳۰ دقیقه بگذارید. ( بهتر است که در دقایق آخر از پشت شیشه فر نگاهی به کیک انداخته و کیک را بررسی کنید ممکن است ضخامت کیک این زمان پخت داده شده را تغییر دهد و برای پخت نیاز به مدت زمان کمتر یا بیشتری داشته باشد
سینی را از فر درآورده و برای اینکه دستتان نسوزد روی یک حوله مرطوب همراه با کاغذ رول کنید و در حین رول کردن کاغذ را جدا کنید و با همان کاغذ در اطراف رول در یخچال بگذارید تا زمانی که سرد شود.کیک را از یخچال در آورده و روی کیک یک لایه بستنی بریزید .
کیک و بستنی را با هم رول کرده و در فریزر بگذارید .آخرین مرحله تزئین کیک است . با استفاده از یک لایه بستنی از نوع و رنگی غیر از بستنی که داخل رول است سطح رول را بپوشانید و یا با شکلات آب کرده یا خامه و یا هر نوع تزئینی که دوست دارید و رول را زیبا تزئین کنید.هنگام برش بهتر است کارد را با آب خیس کنید و ابتدا دوسر رول را که کمی نا منظم است برش داده و نوش جان کنید و سپس رول را به قطعات یکسان برش دهید با این رول بسته به ضخامت برش ها ۸ الی ۱۰ قطعه کیک وبستنی برای همین تعداد مهمان حاضر و آماده کنید.

Check Also

بستنی عسلی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید و میل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *