کتف کبابی مخصوص خانم های با سلیقه

کتف کبابی
کتف کبابی

امروز قصد داریم طرز تهیه کتف کباب را به شما آموزش دهیم.در ادامه کطلب زیر طرز تهیه کتف کباب را به شما آموزش میدهیم.این کتف را میتوانید در انواع میهمانیهای خود نیز تهیه کنید.

مواد لازم براي تهیه کتف کبابی

  1. كتف و بال مرغ: 24 عدد
  2. كره آب‌شده: 6 قاشق غذاخوري
  3. سس فلفل تند: 100 ميلي‌ليتر
  4. پودر پاپريكا: 2 قاشق غذاخوري
  5. نمك و فلفل قرمز: به ميزان لازم
  6. فلفل سياه: يك قاشق چاي‌خوري
  7. كرفس: چند ساقه(اختياري)

 

 

طرز تهیه کتف کبابی

كره،‌ سس فلفل و پاپريكا را مخلوط كرده و نمك و فلفل آن را اندازه كنيد. 3 تا 4 قاشق غذاخوري از مخلوط را كنار گذاشته و مابقي را داخل يك كيسه پلاستيكي وترجيحـــــا زيپ‌كيپ بريزيد.تكه‌هاي كتف و بال را با چاقو سوراخ كرده و داخل مايه بيندازيد. اجازه دهيد تا حداقل يك ساعت در آن باقي بماند تا كاملا طعم‌دار شود. اگر قصد داريد اين طعم‌دهنده را يك روز زودتر تهيه كنيد، به جاي كره از روغن مايع استفاده كنيد، چون كره در يخچال جامد مي‌شود.تكه‌هاي بال و كتف را از مايه خارج كرده و مايه كره و فلفل را كنار بگذاريد. يك توري كباب روي منقل يا كباب‌پز قرار داده و كتف‌ها را روي آن بچينيد. هر طرف را 8-7 دقيقه كباب كنيد. گهگاه مقداري از مايه را كه كتف‌ها در آن خوابانده شده بود، روي آنها بماليد. كتف‌ها را در ظرف چيده و سس كنار گذاشته را روي آن بدهيد و در صورت تمايل، با كرفس سرو كنيد.

 

نكــــات

در كنار اين خوراك، يك سس شامل مايونز، ماست، پنير بلوچيز رنده‌شده، سركه، پودر سير و نمك و فلفل را سرو كنيد.به جاي سس تند از 6 قاشق غذاخوري سس كچاپ كه با 2 قاشق غذاخوري آب و 2 قاشق غذاخوري آبليمو رقيق شده است استفاده كنيد.كرفس به شكل سنتي در كنار اين غذا قرار دارد؛ شما مي‌توانيد آن را با هر نوع سالاد، سبزيجات آبپز، سيب‌زميني سرخ كرده يا تنوري جايگزين كنيد.

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *