سالاد انبه و چیلی سالادی رژیمی

mangoامروز قصد داریم برای شما بانوان عزیز طرز تهیه سالاد رژیمی را آموزش دهیم.این سالاد بسیار راحت تهیه میشود و سالادی با کلاس است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد انبه و چیلی را آموزش میدهیم.در ادامه بت خواص چیلی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سالاد انبه و چیلی

  1.  انبه رسیده: یك عدد
  2. خیار: یك‌ عدد
  3. لیمو: 2عدد
  4. نعناع تازه: 4 شاخه
  5. پیازچه: 2عدد
  6. فلفل قرمز چیلی: یك عدد
  7. روغن زیتون: به میزان لازم
  8. نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه سالاد انبه و چیلی

برای شروع پوست انبه را با پوست‌كن بكنید. هسته میوه‌ها را جدا كرده و همه را به یك اندازه برش بزنید و درون كاسه بریزید. خیار را نصف كرده به اندازه انبه‌ها تكه و به ظرف اضافه كنید. در این مرحله نعناع را شسته و برگ‌ها را از شاخه جدا كرده و تكه‌تكه كنید و دوباره روی سالاد بریزید و در آخر پیازچه‌هایی را كه برای این كار آماده كردهاید سریع برش زده و همراه فلفل‌های ریز چیلی درون ظرف بریزید. روغن را همراه نمك و فلفل به سالاد اضافه کنید. در آخر آن را به خوبی با قاشق هم بزنید، حالا سالاد آماده سرو است.

pepper_chile_custom_low-750x490خواص چیلی

 

فلفل قرمز را نباید با فلفل سیاه یا سرکه و یا خردل که هر یک به نوعی در ردیف چاشنی‌های تند هستند اشتباه کرد، زیرا این‌ها محرک هستند در صورتی که فلفل قرمز آرام بخش و مسکن است.
فلفل قرمز

این روزها با تغییر روند آداب غذایی و محبوبیت غذاهای اسپایسی در میان عموم مردم، مصرف فلفل قرمز نیز رشد چشمگیری پیدا کرده است. فلفل قرمز یکی از گیاهان بسیار مفید درمانی است.

به دلیل افزایش وزن و چاقی بسیاری از شرکت‌های تولید کننده‌ی مواد غذایی چربی را از محصولات خود حذف کرده‌اند. زمانی که چربی از غذایی حذف می‌شود، مزه و بوی آن از بین می‌رود و فلفل جایگزین مناسبی برای بازگرداندن طعم و عطر طبیعی به خوراک‌ها محسوب می‌شود. هر چقدر مردم بیشتر غذاهای تند مصرف کنند، حرارت و گرمای بیشتری نیز در وجود خود احساس خواهند کرد. دیده شده که وقتی سن افراد بالا می‌رود، فلفل بیشتری به غذاهای خود اضافه می‌کنند. از نظر فیزیولوژیک با افزایش سن حس چشایی تحلیل می‌رود و باید نسبت به دوران جوانی چاشنی بیشتری مصرف کرد تا همان طعم قبلی احساس شود.

دلیل تند بودن فلفل

تندی فلفل قرمز معمولاً بر اساس مقیاسی که داروشناس معروف “ویبور اسکاول” در سال 1912 اختراع کرد، محاسبه می‌گردد. به عنوان مثال فلفل شیرین دارای اسکاول صفر می‌باشد، فلفل دلمه‌ای دارای اسکاول 5000 و اسکاول پودر فلفل قرمز یا سیاه چیزی در حدود 25000 تا 300000 تخمین زده می‌شود.

در مصرف داخلی در عین حال که نیروبخش است ضد اسپاسم نیز می‌باشد. برای کلیه، طحال و لوزالمعده مفید است. در موارد قفل شدن فک‌ها که در برخی موارد

رخ می‌دهد اثر مفید دارد

قسمت تند فلفل قرمز را کپسایسین (Capsaicin) تشکیل می‌دهد که دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است. Capsaicin شامل ماده خام طبیعی vanillyl amine می‌باشد که حاوی اسیدهای monocarboxylic از زنجیره های مختلف C-8 تا C-11 می‌باشد. لازم به ذکر است که این ماده دارای قابلیت چربی زدایی بوده و در برخی از میوه‌ها یافت می‌شود که در این میان فلفل قرمز بیشترین میزان آن را به خود اختصاص می‌دهد.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *