سالاد ذغال اخته والدورف با طعم بی نظیر

سالاد ذغال اخته والدورف
سالاد ذغال اخته والدورف

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد خوشمزه و جدید را به شما عزیزان آموزش دهیم.سالاد ذغال اخته والدورف یم سالاد عالی است که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد ذغال اخته والدورف

  1. یک و نیم فنجان زغال اخته خرد شده
  2. یک فنجان خرد شده سیب قرمز
  3. یک فنجان کرفس خرد شده
  4. یک فنجان انگور سبز بدون دانه ، نصف شده
  5. یک سوم فنجان کشمش
  6. یک چهارم فنجان گردو خرد شده
  7. دو قاشق غذا خوری شکر سفید
  8. یک چهارم قاشق چای خوری دارچین
  9. 240گرم ماست کم چرب وانیلی ( یا معمولی )

 

 

طرز تهیه سالاد ذغال اخته والدورف

ابتدا یک کاسه متوسط را آماده می‌کنیم سپس زغال اخته ، سیب ، کرفس ، انگور ، کشمش ، گردو ، شکر ، دارچین و ماست را با هم ترکیب کرده و به هم می‌زنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.سپس مواد را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شوند سپس می‌توانید سرو کنید.

 

 

386211670خواص ذغال اخته

شیاوانی موگه، در آمریکا به بررسی این موضوع پرداخته بود که زغال اخته و محتوای پلی ‌فنول آن ممکن است نقشی در مقابله با چاقی داشته باشد. در این بررسی کشت ‌های بافتی گرفته شده از موش، از لحاظ اثر پلی ‌فنول‌ های موجود در زغال اخته بر آن ها مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که پلی ‌فنول‌های موجود در این میوه می‌ تواند بر سلول ‌های چربی اثر بگذارند‌، به طوری که با بالاترین دوز پلی ‌فنول، شمار سلول ‌های چربی تا 73 درصد و با کمترین دوز آن ها این میزان 27 درصد کاهش یافت.

زغال اخته مشکل تنگ شدگی عروق را برطرف می کند

محققان به افرادی که دارای مشکل تنگ شدن عروق هستند، مصرف زغال اخته را توصیه می کنند.

زغال اخته، عروق خونی تنگ شده به دلیل رسوب کلسترول و تصلب شرائین را گشاد می کند. محققان با اعلام این مطلب که تنگ شدن عروق از مهم ترین دلایل بروز سکته قلبی به شمار می رود، توصیه می کنند: گشاد کردن این عروق تنگ شده از مهم ترین اقدامات درمانی است که در این میان مصرف زغال اخته می تواند بسیار موثر باشد.

مصرف زغال اخته سبب افزایش سلامت قلب می شود

تحقیقات نشان داد: مصرف زغال اخته باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است.

دانشمندان این پروژه اعلام کردند که زغال اخته دارای آنتی اکسیدان بالایی است و می تواند چگونگی عملکرد بدن در ذخیره و بازیابی گلوکز و قند خون را تغییر داده و در نتیجه باعث کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و دیابت شود.

در این آزمایش که بر روی موش ها انجام شد به رژیم غذایی موش های چاق 2 درصد پودر زغال اخته اضافه شد و مشاهده شد که پس از 90 روز چربی شکمی و کلسترول آن ها کاهش یافت و حساسیت و کنترل بدن شان بر گلوکز و انسولین افزایش یافت که نشانگر تاثیر افزودن زغال اخته به رژیم غذایی آن ها بود. دانشمندان در تلاش هستند تا این یافته را بر روی انسان آزمایش کنند.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *