میت لوف یک غذای خوشمزه با گوشت

میت لوف
میت لوف

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه با گوشت را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه میت لوف را به شما بانوان با سلیقه و عزیز آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه میت لوف

  1. گوشت چرخکرده ا کیلوگرم
  2. پیاز خرد شده ۳ لیوان یا کاپ ( ۳ پیاز بزرگ)
  3. روغن زیتون ۱ ق غ
  4. آویشن ۱ ق چ
  5. نمک ۲ ق چ
  6. فلفل ۱ ق چ
  7. آب مرغ ۳/۱ کاپ
  8. رب گوجه ۱ ق غ
  9. پودرسوخاری ۲/۱ کاپ
  10. سس کچاپ ۲/۱ کاپ
  11. تخم مرغ ۲ عدد
  12. سس ورسس ترشیر
  13. سس سالسا ۳ ق غ

 

طرز تهیه میت لوف

من بجای سس “ورسس ترشیر” از سس سالسا استفاده کردم چون معادل این سس را پیدا نکردم و بجاش از سالسا استفاده کردم ، با این سس هم که من ریختم طعمش عالی شد.ابتدا روغن زیتون را داخل تابه متوسطی بریزید کمی که داغ شد پیازها را اضافه کنید به همراه نمک و فلفل و آویشن و بین ۸-۱۰ دقیقه بگذارید تا پیازها با حرارت ملایم بپزه و رنگشون شفاف بشه و به اصطلاح سبک بشه ولی به هیچ وجه سرخ نشه در حین کار میتونید تابه را تکان بدید پیاز که آماده شد، سس و آب مرغ و رب گوجه را اضافه کنید و بگذارید تا خنک بشه.

 

 

طرز تهیه آب مرغ

و آب مرغ را داخل قالبهای یخ بریزید و داخل فریزر بگذارید یخ بزنه و بعد از اینکه یخ زد بریزید داخل کیسه زیپ بگ و فریز کنید و در مواقع لزوم ازش استفاده کنید و یا اینکه با عصاره پودری مرغ ، آب مرغ را درست کنید؛ هربسته را باید در نیم لیتر آب جوش حل کرد.
سس کچاپ برای آخرین مرحله و روی گوشت هست.در یک کاسه بزرگ گوشت را با مخلوط پیاز، تخم مرغ و آرد سوخاری مخلوط کرده و با چنگال بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند ولی به حالت پوره نمیخواهیم دربیاند، دقت کنید یعنی بلندر و مخلوط کن و …. احتیاج نیست فقط چنگال.اول کار نوشتم میتلف رسپیهای مختلفی داره تو بعضیعاش باید کلی گوشت را ورز بدی ولی این فرق داره.توی پرانتز هم بگم من از آرد سوخاری استقاده نکردم از مغز نون باگت خشک پودر شده استفاده کردم. قبلا هم گفته بودم یه بسته نون باگت بگیرید مغز نونها را در بیارید بگذارید تو فر یا همینطوری خودش خشک بشه بعدش آسیاب کنید. ببینید چه آرد سوخاری با کیفیتی میتونید درست کنید.کف قالب را کاغذ روغنی انداخته و دیواره ها را چرب کنید، نگران نباشید اصلا نمیچسبه و خیلی شیک در میاد؛ فقط نگران این باشید که وسطش ترک نخوره.مواد را داخل قالب ریخته و سس کچاپ را روش ریخته به مدت ۱ تا ۱و ۴/۱ ساعت روی دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت یا ۱۶۰ درجه سانتیگراد بگذارید بپزه ( فر را از اول کار روشن کنید.) من حدود ۷۵ دقیقه گذاشتم تو فر تا بپزه.برای اینکه داخل فر ترک نخوره یه ظرف حاوی آب جوش را زیر قالب داخل فر میگذاریم. من عکسشو براتون گذاشتم که متوجه بشید.یه قالب کیک را پر آبجوش کردم گذاشتم داخل فر( بخاراش پیداست که چقدر جوشه) و بعد قالب را گذاشتم.از فر که دراوردید بگذارید کمی خنک بشه دور تا دور دیواره را با چاقو آزاد کنید ظرف سروتون را رو سر قالب بگذارید و وارونه کنید و به صورت کیک برش بدهید.

Check Also

استرامبولی لذیذ خانگی

اگر میخواهید یک غذای باکلاس برای خانواده خود تهیه کنید طرز تهیه استرامبولی لذیذ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *