شیرینی پاپیونی برای انواع مجالس

شیرینی پاپیونی
شیرینی پاپیونی

امروز قصد داریم طرز تهیه شیرینی پاپیونی را به شما آموزش دهیم.این شیرینی را میتوانید برای انواع مجالس استفاده کنید.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه طرز تهیه شیرینی پاپیونی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پاپیونی

  1. خمیر هزارلا یک کیلو
  2. پودر قندنصف پیمانه
  3. شربت بار یک پیمانه
  4. پودر پسته یک چهارم پیمانه
  5. سفیده تخم مرغ دو عدد
  6. پودر پسته به مقدار لازم

 

طرز تهیه شیرینی پاپیونی

خمیر هزارلا را به قطر یک سانتیمتر باز کرده و نوارهایی به ابعاد ۲سانتیمتر در ۶ تا ۸ سانتیمتر ببرید.وسط آن را پیچ داده و کمی سفیده بزنید تا به هم بچسبد.سپس در سینی فر چیده و در فری که از قبل با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کرده اید به مدت ۱۵ دقیقه (در طبقه وسط فر) قرار دهید.بعد از پختن و سرد شدن روی آن کمی پودر قند یا شکر درشت بپاشید.یا این که می توانید بعد از پخت مقداری شربت بار روی آن بریزید و کمی پودر پسته بپاشید.کالری هر یک عدد شیرینی‌ پاپیونی، تقریبا ۱۷۰ کیلو کالری است.

 

 

مواد لازم برای تهیه خمیر کره ای هزارلا

  1. آرد كاملا سفید ۳۰۰ گرم
  2. کره ۱۵۰ گرم
  3. تخم مرغ یك عدد
  4. روغن مایع یك قاشق سوپخوری
  5. جوهرلیمویك دوم قاشق چایخوری
  6. وانیل یك دوم قاشق چایخوری
  7. نمک یک قاشق چایخوری
  8. آب خنك یك فنجان

 

 

طرز تهیه خمیر کره ای هزارلا

آرد را در كاسه بزرگی بریزید. وسط آن را گود كرده و در ظرف دیگری تخم مرغ، روغن مایع، جوهرلیمو، آب و نمك را مخلوط كنید و آن را به آرد اضافه كنید تا خمیر صاف و یك دستی به عمل بیایدخمیر را یك ساعت بگذارید بماند تا جا بیفتدروی سطح مسطحی آرد پاشیده، خمیر را به قطر ۲ سانتیمتر به شكل مربع پهن كرده و كره را در وسط خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی كره بكشید و با وردنه آرام آرام روی خمیر ضرباتی وارد كنید تا كره نرم شودسپس خمیر را به ضخامت یك سانتیمتر پهن كرده و آن را شش لا، تا بزنید و در جای خنك بگذارید و پس از 20 دقیقه خمیر را مجدداً پهن كرده و به قطر یك سانتیمتر باز كنید و این بار برعكس دفعه گذشته، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا، تا بزنید و در جای خنكی بگذارید و باز بعد از 20 دقیقه عمل دفعه گذشته را تكرار كنید و هر بار آرد اضافه روی خمیر را با برس كنار زده و 6 بار خمیر را باز و بسته كنید و در دفعه آخر آن را به قطر یك سانتی متر پهن كنیدشیرینی هایی كه می توانید با این خمیر تهیه كنید عبارتند از: ناپلئونی، پاپیونی، زبان، قیفی، خامه ای و ولوان

 

یادآوری

ما می توانیم به جای كره از روغن مخصوص قنادی( روغن صاف) نیز استفاده نماییم. در ضمن تهیه این خمیر نیاز به تجربه دارد. لذا از خانم های عزیز خواهش می كنیم در تهیه این خمیر دقت كافی و كامل را رعایت كنند تا خمیر مورد علاقه خود را به دست آورند

 

طرز تهیه شربت بار

 

مواد لازم برای تهیه شربت بار

  1. شکر ۵۰۰ گرم
  2. آب ۲۰۰ گرم
  3. اسید سیتریك(جوهر لیمو) نوك قا شق چای خوری

 

طرز تهیه شربت بار

ابتدا آب را درون ظرفی ریخته و شكر را به آن اضافه كنیدسپس آن را روی اجاق گاز بگذارید تا به جوش آیددر این زمان جوهر لیمو را به آن اضافه كنیدبرای این كه شربت ما زلال شود، یك عدد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه نمایید. پس از چند دقیقه سفیده داخل شربت بسته می شود و همراه خود ناخالصی های شكر را جذب كرده و به سطح شربت می آورد. بعد با صاف كن مخصوص آن را صاف می كنیم.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *