رولت تخم مرغ و خرما یک رولت مقوی

رولت تخم مرغ و خرما
رولت تخم مرغ و خرما

امروز قصد داریم طرز تهیه یک صبحانه مقوی را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه رولت تخم مرغ و خرما را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه رولت تخم مرغ و خرما

  1. خرما بدون هسته 6 عدد
  2. تخم مرغ 3 عدد
  3. كره 25 گرم
  4. گردو (‌اختياري)

 

 

 

طرز تهیه رولت تخم مرغ و خرما

ابتدا كره را آب كنيد.سپس خرما به آن اضافه كنيدتخم مرغ ها را شكسته هم بزنيد.در ظرف ديگري مقداري كره ريخته و تخم مرغ را به آن اضافه كنيد.وقتي تخم مرغ نيمه سفت شد.خرماي تفت داده شده را مانند شكل روي تخم مرغ گذاشته و كناره هاي آن را جمع كنيد.نكته: چنانچه تخم مرغ كاملا سفت شده باشد رول كردن آن سخت است،‌ پس قبل از سفت شدن كامل تخم مرغ،‌ آن را رول كنيددر صورت تمايل روي آن گردو بگذاريد.صبحانه اي كامل براي شما و فرزندانتان

 

 

 

فواید گردو

موسسه غذا و دارو پیشنهاد کرده است که برای سلامت قلب روزانه ۳۰ گرم گردو بخورید.گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید. گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد.در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است.گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵( پانتوتنیک اسید) می باشد.در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B۳ و B۲ نیز وجود داردکالری گردو زیاد است. حدود ۶۵۴ کالری در هر ۱۰۰ گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزی که می خواهید گردو مصرف کنید، کالری آن را محاسبه کرده و از کالری روزانه خود کم کنید. به این ترتیب ترس از چاق شدن را نخواهید داشت؛ برای مثال، اگر کالری مورد نیاز شما در روز ۲۰۰۰ کالری است و شما۱۰۰ کالری گردو مصرف می کنید، لذا می توانید ۱۹۰۰ کالری باقی مانده را از مواد غذایی مختلف دریافت کنید.ولی اگر می خواهید گردو میل کنید و همانند روزهای گذشته غذاهای روزانه خود را نیز مصرف کنید، این نکته را از یاد نبرید که باید ۱۳۱ دقیقه پیاده روی کنید تا انرژی دریافت شده از گردو، بسوزد.

Check Also

پنکیک کدو تنبل برای صبحانه

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای صبحانه تهیه کنید پنکیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *