کالتسونه پیتزایی به سبک ایتالیایی

کالتسونه
کالتسونه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذا به سبک ایتالیایی به نام کالزونه یا کالتسونه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای ایتالیایی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کالتسونه

  1. قارچ 10 عدد
  2. کدو 2 عدد
  3. گوجه فرنگی 1 عدد
  4. پیاز 2 عدد
  5. سینه مرغ تکه شده 1 عدد
  6. آویشن + نمک و فلفل و زردچوبه به مقار لازم
  7. پنیر پیتزا1بسته
  8. رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  9. ریحان خشک مقداری

 

 

طرز تهیه کالتسونه

تمام مواد را یکدست خرد کنید.مرغ را با کمی آب ، یک پیاز، نمک و فلفل و زردچوبه بپزید طوری که حدود 5 قاشق آب مرغ در آخر اضاافه بیاید.سپس دو قاشق رب گوجه فرنگی را با آب مرغ مخلوط کرده روی اجاق با حرارت ملایم بجوشانید تا خامی رب گوجه فرنگی از بین برود. سپس به همراه مرغ تکه شده به سبزیجات بالا اضافه کنید و به آن آویشن بزنید.در اینجا مواد داخل کالتسونه ما آماده است.بعد از اینکه خمیر استراحت کرد به آن ریحان خشک اضافه کرده آن را ورز دهیدابتدا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر کدام را جداگانه با وردنه باز کنید. مواد را روی یکی از خمیرها بریزیدپنیر پیتزا به آن اضافه کنید.سپس خمیر دوم را روی آن گذاشته و با دقت دور دو خمیر را به هم متصل کنید. به کمک یک کارد دو برش کوچک سطحی عمودی و افقی روی خمیر بالایی بزنید.
آن را به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید.کالستونه شما میتواند به صورت نیم دایره باشد. به این صورت که مواد را در یک سمت خمیر گذاشته و سمت دیگر را روی آن برگردانید.و مطابق روش قبل دوطرف خمیر را به دقت به هم بچسبانید. سپس در فر بگذارید.
نوش جان

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *