تاس کباب یک غذای خوشمزه و دلچسب

taskabab1-575x270تاس کباب یک غذای خوشمزه است که در تمامی فصول میتوانید آن را به عنوان غذایی خاص درست کنید.درادامه مطلب زیر طرز تهیه تاس کباب را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب

  1. 500 گرم گوشت خورشتی
  2. 3عدد سیب زمینی
  3. 5عدد هویج متوسط
  4. 1عدد پیاز
  5. 4حبه سیر
  6. 3عدد گوجه فرنگی
  7. دارچین 1 قاشق چای خوری
  8. زردچوبه 1 قاشق چای خوری
  9. نمک و فلفل به مقدار لازم
  10. سماق (اختیاری)

 

 

طرز تهیه تاس کباب

ابتدا پیاز و سیر را خرد کرده و تفت میدهیم و بعد از اینکه پیاز کمی طلایی شد گوشت خورشتی را به ان اضافه میکنیم و زردچوبه و نمک و فلفل را اضافه میکنیم و تفت می دهیم و یک و نیم فنجان آب میریزیم.بعد از گذشت یک ساعت و نیم پخت شدن گوشت سیب زمینی حلقه حلقه شده و هویج حلقه حلقه شده و دارچین و سماق را به گوشت اضافه میکنی.بعد از نیم ساعت گوجه فرنگی حلقه شده را اضافه میکنیم.

 

فواید-درمانی-سماق-1خواص سماق

این گیاه اغلب در مناطق مدیترانه‌، جنوب ایتالیا، آسیای شرقی به ویژه در ایران دیده می ‌شود. انواع متنوعی دارد که برخی از آنها جنبه ‌ی تزیینی‌ داشته و اگر حواسمان نباشد می ‌تواند موجب مسمومیت و خارش گردد.در برخی از کشورها از سماق نوشیدنی تهیه می‌ کنند که جهت تسکین درد معده و اختلالات هضمی موثر است.خاصیت سماق در ممانعت از ترکیب گلوکز با مولکول‌های پروتئین‌های حیاتی بدن باعث شده تا این‌ گیاه برای بیماران مبتلا به دیابت ، مفید تشخیص داده شود.

سماق گیاه درختچه ای است به ارتفاع 4-3 متر که شاخه های جوان و دمبرگهای آن را موهای ریز پوشانده است. برگ سماق شانه‌ای است و روی برگ سبز مات و زیر برگ روشنتر و در پائیز برگها سرخ و یا حنایی می‌شود، گلهای آن خوشه‌ای متراکم و حنایی رنگ است و در حدود 10 سانتی متر طول دارد.

خواص دارویی سماق :
خاصیت سماق در ممانعت از ترکیب گلوکز با مولکول‌های پروتئین‌های حیاتی بدن تا میزان ۸۰/۸% باعث شده تا این‌ گیاه برای بیماران مبتلا به دیابت ، مفید تشخیص داده شود. درمان رماتیسم، نقرس و خاصیت ضد میکروبی این گیاه نیز به اثبات رسیده است. سماق برای دندان‌ درد مفید است و اشتها را تحریک می‌کند.
لثه را تقویت و از خونریزی معده جلوگیری می‌کند. به‌دلیل داشتن تانن فراوان قابض و پاک کننده معده می‌باشد. خوردن سماق تازه ایجاد مسمومیت می‌کند. سماق از نظر طبیعت سرد و خشک است، قابض و مقوی معده است، از اسهال صفراوی و مزمن و اسهال خونی و آمدن خلط خونی از سینه جلوگیری میکند و خونریزی را بند می آورد. مالیدن سماق به دندان برای تقویت و استحکام لثه ها مفید است و مضمضه خیس کرده سماق در آب نیز برای زخم دهان و تقویت لثه ها مفید است.
میوه سماق نباید تازه مصرف شود زیرا ایجاد مسمومیت میکند و همیشه باید خشک آن سائیده و مصرف شود

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *