استیک رول شده با سرکه بالزامیک

استیک رول شده
استیک رول شده

علاقه مندان به استیک ها بسیاری از افراد هستند ولی اگر این استیک ها آغشته به سرکه بالزامیک باشد این غذا طعم و مزه مطبوع تری دارد.درادامه مطلب زیر طرز تهیه استیک رول شده با سرکه بالزامیک را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه استیک رول شده با سرکه بالزامیک

  1. 8-10 گوشت راسته نازک ورقه شده
  2. نمک و فلفل (با توجه به طعم و مزه)
  3. 3قاشق غذاخوری سس باربیکیو
  4. چاشنی استیک به میزان لازم
  5. قاشق غذاخوری روغن زیتون
  6. 1هویج
  7. 1فلفل دلمه
  8. 1/2کدو سبز (بسته به اندازه)
  9. 5-6پیاز سبز
  10. 2حبه سیر
  11. 2قاشق چایخوری کره
  12. 2قاشق غذاخوری موسیر بطور عالی یا ظریف یا ریز خرد شده
  13. 1/4فنجان سرکه وابسته بالزامیک
  14. 2قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  15. آبگوشت گوشت 1/4 فنجان
  16. ادویه ایتالیایی به میزان لازم

 

 

طرز تهیه استیک رول شده با سرکه بالزامیک

چربی استیک را تا جای که میتوانید بگیرید و با چکش گوشت کوبی بر روی استیک بکوبید تا نازک شود (برای گوشت راسته نیازی به این کار نیست).8 عدد استیک را در اندازه 7.5 سانتی متر بریده و نمک ،فلفل سیاه و سرکه بالزامیک را به پشت و روی استک بپاشید. استیکها را به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت به همین طریق نگهدارید.هویج ، فلفل سبز، کدوو پیازچه سبز را به اندازه چوب کبریت برش می دهیم.
سس: روغن را در یک تابه با حرارت کم ذوب کرده بعد از 2 دقیقه موسیر را اضافه میکنید و بعد سرکه بالزامیک ، شکر قهوی و آب گوشت را اضافه میکنیم و به خوبی مخلوط میکنیم. مایع سس باید بجوشد و نیمی از آب خود را از دست بدهد (شکل 7).در همین تابه 2 حبه سیر له شده رابا روغن زیتون چند دقیقه سرخ کنید. حرارت شعله گاز را زیاد می کنیم و هویج ، فلفل سبز، کدوو را اضافه میکنیم (پیازچه سبز لازم نیست سرخ شود در این مرحله) سرخ کردن این مواد نباید بیشتر از 2 یا 3 دقیقه طول بکشد. نمک ، فلفل و هر ادویه مورد علاقه خود را اضافه کنید.رول کردن گوشت: استیک را گذاشته و در داخلش سبزیجات را به همراه پیازچه سبز قرار داده و رول میکنید و با یک خلال دندان به هم وصل میکنیم.روغن را به تابه اضافه میکنیم و استیکهای رول شده را سرخ میکنیم . اگر ادویه یا سس باربیکیو دارید اضافه کنید. خلال دندان را بیرون کشیده و سس را بر روی استیک میریزیم و سرو میکنیم (نوش جان).

Check Also

استرامبولی لذیذ خانگی

اگر میخواهید یک غذای باکلاس برای خانواده خود تهیه کنید طرز تهیه استرامبولی لذیذ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *