بیسکوییت جو بادامی یک بیسکوییت سالم و مقوی

بیسکوییت جو بادامی
بیسکوییت جو بادامی

امروز قصد داریم طرز تهیه بیسکوییت های خوشمزه و سالم را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه بیسکوییت جو بادامی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه بیسکوییت جو بادامی

  1. آرد جو  ¼ 1 پیمانه
  2. سبوس جو و یا گندم : 2 ق.غ
  3. آرد کامل : ½ 1 پیمانه
  4. کره بادام و یا بادام زمینی : ½ پیمانه ( نرم شده )
  5. کره : 1 ق.غ ( نرم شده )
  6. شکر قهوه ای : ½ پیمانه
  7. شیر : ½ پیمانه
  8. سفیده تخم مرغ : 1 عدد
  9. اسانس وانیل و یا بادام : 1 ق.چ
  10. بکینگ پودر : 1 ق.چ
  11. نمک : ¼ ق.چ

 

 

طرز تهیه بیسکوییت جو بادامی

شکر ، شیر ، کره ها ، سبوس ، سفیده تخم مرغ و اسانس را برای 3-4 دقیقه با همزن دستی و یا برقی مخلوط کنید تا مواد به خورد هم برود و به خوبی مخلوط شود . آرد ها ، بکینگ پودر و نمک را مخلوط و به آرامی به مواد اضافه کنید تا خمیری نرم و فقط کمی چسبناک داشته باشید . روی کاسه خمیر را با سلفون تمیز بپوشانید و برای 1-2 ساعت داخل یخچال قرار دهید .خمیر را از یخچال خارج کنید و بر روی سینی آرد پاشی شده به قطر 0.5 سانتی متر باز کنید.با قالب مورد علاقه اتان ، خمیر را برش بزنید و داخل سینی پوشیده با کاغذ روغنی و یا چرب شده با کره ، با فاصله 2 سانتی متر از یکدیگر بچینید .برای 10-15 دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید .سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا بیسکوییت ها خنک شوند .همراه با شیر و یا نوشیدنی گرم سرو کنید .

 

نکته

برای داشتن بیسکوییت های دکمه ای از قالب گرد و نی پلاستیکی مخصوص نوشیدنی برای برش زدن سوراخ های کوچک تر داخل دکمه می توانید استفاده کنید .آرد جو و سبوس ، آب داخل خمیر را به خود جذب می کنند پس در صورت نیاز بعد از استراحت خمیر به آرامی به آن آرد اضافه کنید تا بیسکوییت بیش از اندازه خشک نشود .بیسکوییت جو را بیش از اندازه نپزید ، این کار باعث سفت شدن آن می شود .در ظرف در بسته نگهداری کنید .

Check Also

بیسکوییت ویفر خانگی بی نظیر

بیسکوییت ها همواره از پر طرفدارترین شیرینی ها میباشد.امروز میخواهیم طرز تهیه بیسکوییت ویفر خانگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *