خمیر هزارلا را به راحتی در منزل تهیه کنید

خمیر هزارلا
خمیر هزارلا

خیلی از خانم ها دوست دارند در منزل طرز تهیه خمیر هزارلا را در منزل تهیه کنند .ما درادامه مطلب زیر طرز تهیه این خمیر پرکاربرد را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر هزارلا

  1. آرد : ½1 پیمانه
  2. کره سرد : 150 گزم
  3. نمک : 1 پینچ
  4. شکر : 1 ق.غ
  5. آب سرد : 2 ق.غ

 

 

طرز تهیه خمیر هزارلا

آرد ، نمک و شکر را داخل میکسر بریزید و مخلوط کنید . کره را به مکعب های کوچک خرد کنید و همراه با آب سرد به مخلوط آرد اضافه کنید و میکس را برای 1 دقیقه روشن کنید تا تمام مواد مخلوط شود . خمیر را از میکسر خارج کنید و روی تخته آرد پاشی شده بزارید و به شکل مستطیل به آن شکل دهید . داخل سلفون بسه بندی کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید .خمیر را از داخل سلفون خارج کنید و روی تخته کمی آرد پاشی شده قرار دهید و آن را با وردنه ، خیلی نازک و به شکل مستطیل کشیده ، باز کنید . از یک سمت 1/3 خمیر را روی قسمت وسط آن تا کنید و از سمت مخالف این کار را برای 1 بار دیگر انجام دهید تا 3 لایه خمیر روی هم قرار گیرد .دوباره خمیر را به شکل مستطیل باز کنید و مرحله 6 را تکرار کنید .خمیر را داخل سلفون بپیچید و برای 2 ساعت تا یک شب داخل یخچال قرار دهید .می توانید یک بار دیگر مراحل 5 و 6 را تکرار کنید تا لایه های بیش تری داشته باشید . دور خمیر را خیلی نازک برش بزنید تا خمیر فضای کافی برای پف کردن را داشته باشد . خمیر را به شکل دلخواهتان برش بزنید و روی کاغذ روغنی داخل سینی قرار دهید .می توانید برای روی خمیر ها از شیر و شکر و یا تخم مرغ همزده با یک قاشق غذا خوری آب استفاده کنید تا هنگام پخت خوش رنگ شود . سینی را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس داخل فر از قبل گرم شده در دمای 180 سانتی گراد برای 20-30 دقیقه قرار دهید تا روی آن طلایی شود .

 

نکته

در هر بار بیشتر از دوبار تا زدن خمیر را تکرار نکنید . برای این کار اون رو داخل یخچال برگردانید تا خنک شود . در غیر این صورت لایه جدیدی ایجاد نمی شود .برای داشتن لایه های مجزا و بهتر می توانید قبل از تا کردن خمیر ، دست ها را کمی آردی کنید و روی سطح خمیر بکشید تا یک لایه پرز مانند از آرد روی آن تشکیل شود و پس از آن ، لایه ها را روی هم قرار دهید .برای داشتن لایه های بیش تر می توانید برش های خمیر را قبل از پخت روی هم قرار دهید .

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *