کاپ کیک هویج با طعم و مزه خاص

کاپ کیک هویج
کاپ کیک هویج

انواع کاپ کیک ها را در این سایت به شما بانوان عزیز آموزش داده ایم.کاپ کیک هویج یکی از آن کیک هایی است که طرز تهیه آسان و مزه ای خاص دارد.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کاپ کیک را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک هویج

  1. آرد : 2 پیمانه
  2. شیر : نصف پیمانه
  3. هویج پوره شده خام : 1 پیمانه
  4. شکر : 1 پیمانه ( شکر قهوه ای + سفید )
  5. تخم مرغ : 2 عدد
  6. کره آب شده : 50 گرم
  7. جوز هندی : ¼ ق.چ
  8. دارچین : ½ ق.چ

 

 

طرز تهیه کاپ کیک هویج

مواد تر را به ترتیب شکر ، تخم مرغ ، کره ، هویج و شیر مخلوط کنید .مواد خشک را جداگانه با هم مخلوط کنید و به آرامی به مواد تر اضافه کنید . 3/1 قالب مافین ها را با مواد پر کنید . برای 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید .

 

بهترین شیوه استفاده از هویج

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه با اشاره به مطلب فوق گفت: هویج ماده ای سرشار از کاروتنوئید ها ست که مهمترین آن بتاکاروتن است . این ماده غذایی در داخل سلول های هویج موجود است و برای دسترسی آسان تر به بتاکاروتن ها می توان از هویج پخته و خرد شده ، استفاده نمود.

دکتر کیمیاگر در مورد خواص هویج گفت : هویج به دلیل دارا بودن کاروتنوئیدها فراوان که قابلیت تبدیل به ویتامین A را دارند ، منبع غنی از این ویتامین است و در جلوگیری از سرطان بسیار موثر می باشد همچنین کاروتنوئیدها سبب تقویت ارتباط بین سلولی شده و علاوه بر کاروتنوئید ، دارای 6 درصد مواد قندی ، 2گرم فیبر و اسید فولیک نیز می باشد.

مسعود کیمیاگر در مورد نحوه مصرف هویج به نکاتی اشاره نمود از جمله اینکه بهتر است هویج در کنار چربی هایی از قبیل شیر ، پنیر ، کره ، خامه و روغن و روزانه 200 گرم و 100 گرم مصرف گردد.
همچنین توصیه می شود پوست هویج به دلیل تماس مستقیم با خاک و احتمال ایجاد بیماری گرفته می شود.

وی در ادامه پیرامون مصرف بیش از حد هویج گفت : مضرات ناشی از مصرف هویج نادر است اما در صورت مصرف بیش از اندازه سبب رسوب مواد رنگی زرد رنگ در زیر پوست شده و ایجاد زردی می کند که البته این زردی با یرقان متفاوت است.

دکتر کیمیاگر در پایان در مورد نحوه نگهداری هویج توصیه کرد : بهتر است ساقه سبز هویج تا زمان مصرف جدا نشود و آن را در مکان خنک و مرطوب نگهداری نمود همچنین جهت استفاده طولانی مدت می توان هویج را در کیسه سوراخ دار به مدت 2 ماه در فریزر نگهداری نمود.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *