سوسیس خانگی گوشت و بوقلمون یک سوسیس سالم

سوسیس خانگی گوشت و بوقلمون
سوسیس خانگی گوشت و بوقلمون

امروز قصد داریم طرز تهیه یک نوع سوسیس خوشمزه و خانگی و سالم را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه سوسی گوشت و بوقلمون را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوسیس گوشت و بوقلمون

  1. گوشت بوقلمون : 250 گرم
  2. گوشت گوساله بدون چربی : 250 گرم
  3. آب جوشیده سرد شده : 3 ق.غ
  4. آرد سویا : 1 ق.غ
  5. شیر خشک : ½ ق.غ
  6. گرانول پیاز : ½ ق.غ
  7. گرانول سیر : ¾ ق.غ
  8. نمک : 2 ق.غ
  9. فلفل سیاه تازه : 1 ق.چ
  10. فلفل قرمز : ½ ق.چ ( 1 عدد کوچک خشک شده )
  11. فلفل قرمز شیرین : 1 ق.چ ( 2 عدد خشک شده )
  12. فلفل سفید تازه : ½ ق.چ
  13. شکر قهوه ای : 1 ق.غ

 

 

طرز تهیه سوسیس گوشت و بوقلمون

گوشت ها را 2 بار به خوبی چرخ کنید ادویه ها را داخل ادویه ساب بریزید و به خوبی پودر کنید .تمامی مواد ( آب ، آرد سویا ، شیر خشک ، شکر و ادویه ها ) را همراه با گوشت داخل میکسر بریزید و یا به کمک گوشت کوب برقی به خوبی مواد را مخلوط کنید تا زمانی که یکدست شود . مواد را از داخل میکسر خارج کنید و در سینی به شکل استوانه فرم دهید . کاغذ روغنی با ابعاد 30*40 سانتی متر را باز کنید و استوانه گوشت را داخل آن قرار دهید . از یک سمت به خوبی کاغذ را روی گوشت بپوشانید و سمت مقابل کاغذ را روی آن قرار دهید . از دو طرف انتها و ابتدای کاغذ را بپیچانید تا کاملا پوشیده و محکم شود .داخل بخار پز و یا در فر 180-200 درجه سانتی گراد ، برای 1 ساعت تا 1:30 دقیقه بپزید .بعد از خنک شدن برش دهید و برای وعده های بعدی آن را بسته بندی و داخل فریزر نگهداری کنید .

 

نکته

برای پخت بهتر سوسیس داخل فر یک کاسه فلزی متوسط را آب جوش پر کنید و داخل فر بگذارید . سوسیس را روی یک توری مناسب فر قرار دهید و توری را روی سینی فر لبه دار و یا ظرفی کمی گود که زیر توری را بپوشاند قرار دهید . داخل ظرف را با آب پر کنید و اجازه دهید تا با بخار و حرارت به خوبی پخته شود .می توانید برای 1 هفته داخل یخچال سوسیس پخته شده را نگهداری کنید .

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *