مرغ کامل ترش و شیرین شده با طعم فوق العاده

مرغ کامل ترش و شیرین
مرغ کامل ترش و شیرین

اگر به دنبال یک غذای متفاوت برای میهمانیهای خاص خود تهیه کنید درادامه مطلب زیر طرز تهیه مرغ کامل ترش و شیرینی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ کامل ترش و شیرین

  1. مرغ کامل : 1 عدد به وزن 2 کیلو گرم
  2. رب انار ترش : 2 ق.غ
  3. رب انار شیرین : 2 .غ
  4. لیمو ترش تازه : 1 عدد
  5. کره نرم شده : 1 ق.غ

 

 

مواد لازم برای تهیه سس داخل مرغ

  1. گردو : ¼ پیمانه نیمه خرد شده
  2. پیاز کاراملی : 2 ق.غ
  3. رب انار ترش : 1 ق.غ
  4. رب نارنج : 1 ق.غ
  5. پوست پرتقال شیرین شده : ½ پیمانه
  6. زرشک : ½ پیمانه
  7. کره : 1 ق.م
  8. شکر : 1 ق.م ( انتخابی )

 

 

طرز تهیه مرغ کامل ترش و شیرین

مرغ رو خوب تمیز و سپس با حوله و یا دستمال آشپزخانه خشک کنید .کره را روی پوست و زیر پوست مرغ بمالید . نیمی از لیمو را آب بگیرید و با قلمو روی پوست مرغ و داخل شکم آن بمالید و دو برش از لیمو را زیر پوست آن بگذارید . رب ها را مخلوط کنید و به خوبی تمام مرغ ( روی پوست ، زیر پوست و داخل شکم ) را مزه دار کنید .برای 1-2 ساعت روی آن را با پلاستیک بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود .تمام مواد سس را مخلوط کنید و روی حرارت با کره روی شعله کم کمی تاب دهید و اجازه دهید مزه ها به خورد هم برود .مواد سس را داخل شکم مرغ بریزید و آن را پر کنید . پاها و بالها را به کمک نخ آشپزخانه خوب ببندید تا موقع پخت از هم باز نشود . قسمت پر شده مرغ را با خلا دندان به هم محکم کنید و یا با نخ مخصوص بدوزید .روی توری فلزی گریل قرار دهید تا موقع پخت آب مرغ به راحتی خارج شود .. زیر توری را ظرف مناسب فر بگذارید .. مرغ را برای 2 ساعت داخل فر از قبل گرم شده در دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا آبدار و برشته شود .

 

نکته

اگر سس داخل مرغ را با طعم شیرین تر دوست دارید می توانید از مربای پرتقال استفاده کنید . برای هر نیم کیلو مرغ حدود 1 ساعت ( دمای 200 درجه سانتی گراد ) پخت نیاز است تا آبدار شود . برای پخت کامل می توانید از نیم ساعت زمان پخت اضافه استفاده کنید .

Check Also

تزیین پفیلا برای شب یلدا

یکی از خوراکی هایی را که میتوانید رد شب یلدا برای سفره زیبای خود تزیین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *