ته چین مرغ ترش و شیرین برای میهمانیهای خاص

امروز برای شما طرز تهیه یک ته چین خوشمزه را آماده نموده ایم.ته چین مرغ ترش و شیرین برای انواع میهمانیها بخصوص میهمانیهای خاص و ویژه تهیه میشود.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این ته چین را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ ترش و شیرین

  1. سینه مرغ خرد شده 1 عدد بزرگ
  2. برنج سفید: 1 ½ – 2 پیمانه
  3. زرشک: ⅓ پیمانه
  4. خلال پوست پرتقال شیرین شده : ⅓ پیمانه
  5. خلال پسته و بادام: ⅓ پیمانه
  6. ماست کم چرب غلیظ: 1 پیمانه
  7. زعفران دم کرده: ¼ پیمانه
  8. تخم مرغ: 2 عدد زرده + 1 عدد کامل
  9. نمک: 1 ق.م ( برای مرغ )
  10. نمک: 2 ق.م ( برای برنج )
  11. نمک: 1 ق.م ( برای مایه برنج )
  12. فلفل سیاه تازه: 1 ق.م + 1 ق.چ
  13. زردچوبه : 1 ق.چ
  14. پودر پیاز: 1 ق.چ
  15. روغن زیتون: 2 ق.غ
  16. کره: 1 ق.م
  17. روغن آفتابگردان 1 ق.غ

 

 

 

طرز تهیه ته چین مرغ ترش و شیرین

مرغ ها را برای 10 دقیقه با نمک ، فلفل سیاه ، نیمی از زردچوبه ، پودر پیاز مزه دار کنید.مرغ ها را با 1 قاشق غذاخوری روغن تفت دهید تا پخته و کمی سرخ شود.بعد از  خنک شدن مواد ,مرغ را همراه با ⅓ ماست و 1 قاشق غذاخوری زعفران مخلوط کنید و کنار بگذارید تا مزه دار شود.خلال بادام و پسته را برای 15 دقیقه در آب ولرم بگذارید تا کمی نرم شود و سپس آب آن را جدا کنید. برنج را همراه با آب ولرم ( مقدار آب 1 بند انگشت بالا تر از سطح برنج را بپوشاند ) و نمک برای 45 دقیقه تا 1 ساعت کنار بگذارید تا کمی نرم شود.. برنج را همرا با 1 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان روی حرارت ملایم و بدون در بجوشانید تا آب آن تمام شود اجازه دهید برنج سرد شود.تخم مرغ ها را همراه با ماست ، باقی زعفران و باقی زردچوبه و نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید و به آرامی به برنج اضافه کنید. مواد را برای 1 ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود و مزه ها به خورد هم برود. ته ظرف را با کره چرب کنید و نیمی از مایه برنج در کف آن بریزید. مرغ های مزه دار شده ، خلال ها ( پسته ، بادام ، پرتغال ) و زرشک را روی برنج بریزید و احتیاط کنید تا از دیواره ظرف 1-2 سانتی متر فاصله داشته باشد تا نسوزد.باقی مواد برنج را روی آن بریزید و با در بسته برای 45 دقیقه بر روی شعله متوسط گاز و یا فر 200 درجه بگذارید. در ظرف مورد علاقه اتان برگردانید و همراه با ریحان سرو کنید.

 

نکته

نیازی به سرخ کردن زرشک ها در این دستور نیست. هنگام پخت ته چین ، می توانید از دم کنی استفاده کنید.برای ته دیگ بیشتر می توانید از ظروف پهن و بزرگ مانند ماهی تابه استفاده کنید

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *