کیک مخملی برای تولد فرزند شما

کیک مخملی
کیک مخملی

اگر میخواهید یک کیک جالب و در عین حال زیبا را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کیک مخملی را برای تولد فرزندانتان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک مخملی

  1. آرد مخصوص کیک (الک شده) : ½ 2 پیمانه (250 گرم)
  2. نمک : ½ ق چ
  3. پودر کاکائو : 2 ق غ
  4. کره جامد که به دمای اتاق رسیده : ½ پیمانه (113 گرم)=
  5. شکر سفید : ½ و 1 پیمانه (300 گرم)
  6. تخم مرغ بزرگ : 2 عدد
  7. وانیل : 1 ق چ عصاره خالص
  8. باترمیلک : 1 پیمانه (240 میلی لیتر) *برای طرز تهیه باترمیلک خانگی کلیک کنید.
  9. رنگ خوراکی مایع قرمز : 2 ق چ
  10. سرکه سفید : 1 ق چ
  11. جوش شیرین : 1 ق چ

 

 

مواد لازم برای کِرِم پنیری برای فراستینگ

  1. پنیر خامه ای که به دمای اتاق رسیده : 227 گرم
  2. پنیر ماسکارپونه که به دمای اتاق رسیده : 227 گرم
  3. وانیل : 1 ق چ عصاره خالص
  4. پودر قند : 1 پیمانه (115 گرم)
  5. خامه سرد (35-40% چربی) : ½ 1 پیمانه (360 میلی لیتر)

 

 

طرز تهیه کیک مخملی

مرحله اول ؛ طرز تهیه کیک قرمز مخملی

فر را روشن کرده و روی درجه حرارت 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. شبکه فر را روی ردیف وسط قرار دهید. دو عدد قالب 23 سانتی متری را چرب کرده و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.

داخل یک ظرف بزرگ آرد الک شده ، کاکائو و نمک را با هم مخلوط کرده و کنار بذارید.
داخل ظرفی دیگر کره را آنقدر بزنید تا سفید و کرمی شود (با همزن حدود 2 دقیقه). سپس شکر را به آن اضافه کرده و مجددا آنقدر بزنید تا سبک و کرمی شود (با همزن 3-2 دقیقه). تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید (یعنی بعد از اضافه کردن هرتخم مرغ، مواد را خوب هم بزنید سپس بعدی را اضافه کنید). وانیل را نیز اضافه کرده و مجدد هم بزنید.
داخل ظرفی دیگر ، باترمیلک و رنگ قرمز را خوب مخلوط کنید تا یک مایع قرمز داشته باشید.
اکنون یک سوم آرد را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با دور کُند همزن بزنید سپس نصف باترمیلک را اضافه کنید و هم بزنید. مجددا یک سوم دیگر از آرد ، سپس باقی باترمیلک و در آخر نیز باقی مانده آرد را اضافه کنید (بعد از هرمرحله تا حد مخلوط شدن با دور کند همزن یا یک قاشق چوبی مواد را مخلوط کنید. یعنی در سه مرحله آرد و دو مرحله باترمیلک را اضافه کنید).
جوش شیرین و سرکه را داخل یک کاسه کوچک با هم مخلوط کرده و وقتی شروع به حباب زدن کرد به سرعت داخل مخلوط ریخته و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید.
از این قسمت به بعد باید سرعت کارتان را بالا ببرید تا خاصیت جوش شیرین از بین نرود. مواد را بین دو قالب که از قبل آماده کرده بودید تقسیم کنید سطحشان را صاف کرده و بلافاصله داخل فر بگذارید (پس می بینید که آماده کردن قالب ها و فر از قبل کاملا ضروری است). زمان پخت این کیک ها 25 تا 30 دقیقه می باشد ولی می دانید که باید با فرو کردن یه خلال دندان وسط کیک چک کنید که اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک آماده است. پس از آماده شدن ، اجازه دهید کیک ها برای 10 دقیقه کمی خنک شوند سپس از قالب خارج کنید و مجددا صبر کنید تا کاملا سرد شوند.
چون میخواهیم این کیک را با کرم پنیری تزئین کنیم پس بهتر است آن را برای حداقل یک ساعت داخل فریزر یا چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کار کردن با فیلینگ و فراستیگ راحت تر شود. حتما برای گذاشتن داخل یخچال با سلفون بپوشانید. میتوانید کیک را از روز قبل درست کرده و بعد تزئین کنید. در این مدت کیک را داخل یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم ؛ طرز تهیه کِرِم چیز فراستینگ :

داخل یک ظرف ، پنیر خامه ای و پنیر ماسکارپونه را با همزن بزنید تا کاملا نرم شود. سپس پودر قند و وانیل را اضافه کرده و با همزن بزنید تا به صورت کرمی شود. خامه را اضافه و مجددا هم بزنید (فقط یک نکته مهم در اینجا وجود دارد که اگر از خامه ای استفاده می کنید که به سرعت فرم نمیگیرد پس بهتر است خامه را جداگانه بزنید تا کاملا فرم گرفته سپس به کرم پنیر اضافه کنید). کرم را بچشید و اگر دوست داشتید به آن پودر قند بیشتری اضافه کنید تا شیرین تر شود. (مقدار شیرینی آن به شما بستگی دارد. همچنین با توجه به ذائقه خود میتوانید فقط از پنیر خامه ای یا فقط از ماسکارپونه استفاده کنید.)

مرحله سوم ؛ اسمبل کردن کیک :

با یک چاقوی بزرگ هرکدام از کیک ها را از وسط نصف کرده و وسطشان را با کرم پنیر پر کنید سپس روی هم قرار دهید. طوری که لایه آخر کیک یکی از لایه هایی باشد که کف قالب بوده است زیرا می خواهیم سطح صافی داشته باشیم. حالا روی همه ی کیک را با کرم کاملا بپوشونید و بعد با خرده کیک قرمز یا پودر نارگیل تزئینش کنید. این کیک برای 10 تا 12 نفر کافی است.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *