کوفته سوخاری یک غذای بی نظیر

کوفته سوخاری
کوفته سوخاری

امروز قصد داریم طرز تهعیه یک کوفته جدید و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.کوفته سوخاری یکی از بهترین کوفته هاست که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوفته سوخاری

  1. زردچوبه به میزان لازم
  2. فلفل سیاه به میزان لازم
  3. نمک به میزان لازم
  4. تخم مرغ 5 عدد (زرده)
  5. کره 100 گرم
  6. روغن زیتون 100 گرم
  7. آرد سوخاری 4 قاشق سوپ خوری
  8. آرد سفید 4 قاشق سوپ خوری
  9. سیب 1 کیلو
  10. زعفران به میزان لازم

 

 

طرز تهیه کوفته سوخاری

در تابه ای مقداری روغن را داغ کرده و درون آن گوشت چرخکرده (یا مرغ ریش ریش شده) ، قارچ خرد شده ، جعفری و سایر افزودنیهای دلخواه(مثل سوسیس ، کالباس ، پنیر پارمیزان ، مرغ و …)را خوب تفت دهید.و در پایان کمی رب گوجه فرنگی و زعفران آبکرده به آن اضافه کنید.سیب زمینی ها را آبپز کرده و پوست بکنید و به صورت پوره درآورید (کاملا له کنید.) کره را به مواد اضافه کرده و با حرارت ملایم کمی سیب زمینی را تفت دهید .کمی که تفت دادید ادویه را به مواد اضافه کنید و وقتی که بوی ادویه به مشام رسید زرده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید.سپس گلوله هایی به اندازه دلخواه از مواد برداشته و گرد کنید و با انگشت حفره ای در کوفته ایجاد کنید و از مواد داخل آن بریزید و دوباره با مقداری از سیب زمینی آن را گرد کرده و سپس کوفته ها درون آرد سوخاری بغلتانید و بعد در روغن بسیار داغ سرخ کنید.

 

نکات

میتوانید مواد درون کوفته را فقط از سبزیجات انتخاب کنید و به جای گوشت سویا بریزید. در صورتی که آرد سوخاری شما نمک دارد ازریختن نمک درون غذا خودداری کنید.

Check Also

کوفته کدو سبز ویژه با طعم عالی

اگر میخواهید برای اهل منزل یک کوفته خوشمزه تهیه کنید کوفته کدو سبز ویژه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *