راویولی با پستو اسفناج یک غذای جدید

راویولی با پستو اسفناج
راویولی با پستو اسفناج

غذاهایی که با اسفناج تهیه میشود را خیلی از افراد میپسندند.درادامه مطلب زیر طرز تهیه راویولی با پستو اسفناج را به شما بانوان گرامی و با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه راویولی با پستو اسفناج

  1. 255 گرم راویولی پنیری
  2. 340گرم کدو سبز خرد شده
  3. 3/5پیمانه اسفناج تازه
  4. نصف پیمانه ریحان تازه
  5. ¼ پیمانه سس سالاد با پنیر پارمسان
  6. 2قاشق غذاخوری آب
  7. پنیر پارمسان رنده شده

 

 

طرز تهیه راویولی با پستو اسفناج

راویولی را بر اساس طرز تهیه نوشته شده روی پاکت در آب جوش بپزید و آبکش کنید. حدود دو دقیقه کافی است.برای تهیه پستو، در غذاساز برگ‌های اسفناج، ریحان، سس سالاد و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. در دستگاه را ببندید و حسابی مواد را هم بزنید تا پوره شوند.پستو را روی راویولی بریزید و هم بزنید. در آخر پنیر پارمسان بپاشید و سرو کنید.

 

 

 

پستو
می‌گویند واژه پستو یک جورهایی از کلمه «هاون و دسته هاون» می‌آید؛ به معنی کوبیدن و لهیدن. کلمه پستاره در ایتالیایی همان ساییدن و کوبیدن مواد است. معمولا در هاون از جنس سنگ مرمر با دسته چوبی همه چیز پچ می‌شود و به هم می‌پیچد.
پستو سبز و قرمز، سُس خوشمزه، دلنشین و دوست‌داشتنی ایتالیایی است که به شکل سنتی با همین کوبیدن‌ها و لهیدن‌ها در هاون درست می‌شود. هرچند شاید این روزها دستگاه‌های برقی جلوی همان چند کالری سوزاندن را برای کوبیدن مواد پر کرده‌ باشند اما می‌گویند ایتالیایی‌های سنتی همچنان پستو را در همین هاون‌های بزرگ و قدیمی‌شان درست می‌کنند.

پستو چند ماده ساده دارد و در ۱۰ دقیقه آماده می‌شود؛ یکی از بهترین هم‌نشین‌های پاستا، نان و ساندویچ. برای یک عصرانه با دوستانی بهتر از آب روان یا همراه با نوشیدنی خنک در یک عصر و شب گرم تابستانی، پستو یک آرام‌بخش است، یک کار راه‌انداز ساده و سالم و غذایی با عطر و بوی ریحان که هوش از سر آدم می‌برد.
در گوشه آشپزخانه این هفته در یکشنبه سی‌ام، روش آماده‌کردن این سُس را می‌گوییم که قبلا قول‌اش را داده بودیم ولی باید تا رسیدن ریحان‌های خانگی صبر می‌کردیم.

 

 

مواد لازم برای یک شیشه کوچک سُس پستو سبز

  1.  ۵۰ گرم دانه کاج
  2. یک دسته ریحان تازه
  3. ۵۰ گرم پنیر پارمیجانو یا پارمیژان
  4. ۱۵۰ میلی‌لیتر روغن زیتون بکر به اضافه چند قاشق اضافه برای نگهداری سس
  5. دو حبه سیر
  6. نمک دریا و فلفل سیاه

 

 

پستو روسو یا پستو سرخ

پستو قرمز، ریشه سیسیلی دارد که به آن گوجه‌فرنگی اضافه می‌شود. بادام به جای دانه کاج می‌آید و اندازه ریحان کمتر است.

 

 

طرز تهیه سس پستو

یک ماهیتابه کوچک تفلون را روی چراغ خوراک‌پزی گرم می‌کنیم. در حدی که دانه‌ها سفید و نرم و نازک کاج را با گرمای کف تابه کمی بو دهیم. خیلی کوتاه و با درجه پایین حرارت فقط در چند ثانیه دانه‌ها را هم می‌زنیم تا گرم شوند. دانه‌ها که خنک شدند، آنها را در دستگاه مخلوط‌کن می‌ریزیم. بقیه مواد را هم اضافه می‌کنیم و دستگاه را روشن می‌کنیم تا مایع یک‌دست و خامه‌ای شکل سبز درست شود. مواد باید زیر دندان بیایند و تشخیص داده شوند. اگر شرایط اش را دارید می‌توانید همه مواد را در هاون بکوبید. سُس آماده است. بهتر است در یک ظرف کوچک دردار ِ شیشه‌ای بریزیم. روی سس قبل از بستن در، یکی دو قاشق اضافه روغن زیتون می‌ریزیم تا رویش را بپوشاند و کپک نزند.حدود دو هفته می‌توانیم این شیشه سُس را در یخچال نگه داریم.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *