توپک های مرغ یک غذای سالم برای ناهار دانش آموزان

توپک های مرغ
توپک های مرغ

با توجه با اینکه فصل مدرسه ها از راه رسیده و دانش آموزان باید ناهار مقوی بخورند طرز تهیه یک ناهار خوشمزه و فوق العاده مقوی را به شما آموزش میدهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه توپک های مرغ را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه توپک مرغ

  1. سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  2. گوجه فرنگی ۱۰۰ گرم
  3. فلفل دلمه ای سبز ۱ عدد
  4. آرد سوخاری (یا پودر ذرت) ۵۰ گرم
  5. نمک و فلفل به مقدار لازم
  6. روغن (برای سرخ کرن) به مقدار لازم
  7. تخم مرغ ۱ عدد

 

 

طرز تهیه توپک مرغ

گوشت مرغ را چرخ کنید و با تخم مرغ و پودر ذرت، نمک، فلفل ورز دهید و به شکل توپک های کوچک درآورید و بعد در روغن سرخ کنید.روغن توپک ها را گرفته و با استفاده از یک سیخ چوبی آنها را با فلفل و گوجه فرنگی به سیخ بکشید.

 

نکته

قابل توجه دوستانی که مایل به استفاده از روغن نمی باشند می توانید درجه ۱۸۰ به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

 

cornmeal

آرد ذرت چیست

رد ذرت از آرد کردن ذرت زرد یا سفید به دست می‌آید و در صورتی که پوست و نطفه آن جدا شده باشد، باید آرد را با مواد مغذی مانند آهن، کلسیم، تیامین، ریبو فلاوین، و نیاسین تقویت نمود. آرد ذرت کامل را نباید برای مدت طولانی نگهداری کرد، زیرا روغن موجود در نطفه به سرعت فاسد می‌شود.

مورد مصرف آرد ذرت:

آرد ذرتبیشتر در کیکها و دسرها مورد استفاده قرار می گیرد.می توان ازآرد ذرتبرای پاک کردن لکه روغن بر از فرش و موکت استفاده کرد. به این صورت که در جایی از فرش و یا موکت که روغن ریخته مقداری آرد ذرت بریزید و بعد از 20 دقیقه با جروبرقی آن را جمع کنید.برای براق کردن نقره می توان ازآرد ذرتاستفاده کرد. مقداری خمیر باآرد ذرتدرست کنید و آن را بر روی نقره بمالید و بگذاری تا خشک شود و سپس آن را پاک کنید و با پارچه براق کنید.با ریختن مقداریآرد ذرتدرون کفشی که بو می دهد می دهد می توانید بوی آن را از بین ببرید.

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *