نوشیدنی شیر و انجیر خشک یک نوشیدنی مقوی

نوشیدنی شیر و انجیر خشک
نوشیدنی شیر و انجیر خشک

امروز قصد داریم طرز تهیه یک نوشیدنی مقوی و خوشمزه با انجیر خشک به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه نوشیدنی شیر و انجیر خشک را به شما عزیزان آموزش داده ایم.هم چنین درادامه خواص انجیر خشک را برای شما بازگو میکنیم.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی شیر  انجیر خشک

  1. شیر ۱ لیوان
  2. انجیر خشک ۵ الی ۶ عدد
  3. گلاب ۳ قاشق

 

 

طرز تهیه نوشیدنی شیر وانجیر خشک

ابتدا انجیر های خشک و خوشمزه را آماده کنید انجیر ها را درآب ریخته و دوروز بگذارید تا خیس بخورند پس از آنکه انجیر ها کاملا خیس خورد آب آن را خالی کرده و با گلاب در میکسر ریخته و مخلوط کنید خوب که مخلوط شد شیر را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

 

 

%d8%a7%d9%86%d8%ac%db%8c%d8%b1-%d8%ae%d8%b4%da%a9

 

خواص انجیر خشک

خواص درمانی انجیر

انجیر از نظر طب قدیم ایران ، گرم و تر است .انجیر تعرق بدن را زیاد می كند . ادرار آور است . اگر ترشح ادرار كم باشد ،خوردن انجیر باعث ازدیاد آن می شود .حرارت بدن را كاهش می دهد . چاق كننده است و برای آنهایی كه می خواهند وزن اضافه كنند بسیار مفید است . بدین منظور می توان آن را با شیر مخلوط كرد و در بین غذاها خورد. انجیر ( تازه یا خشک ) یبوست را برطرف می كند و یكی از بهترین میوه ها برای تمیز كردن روده بزرگ و رفع یبوست است . در قدیم برای از بین بردن یبوست از شربت انجیر استفاده می كردند .
برای درمان ناراحتی های سینه حدود 20 گرم از خرما ، عناب ، انجیر خشك و مویز را با هم مخلوط كرده و آسیاب می کنند. سپس این پودر را با یك لیتر آب می جوشانند تا حجم آن به نصف برسد . از این جوشانده می توان به مقدار سه فنجان در روز مصرف نمود .
جوشانده انجیر خشك درمان كننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی ، كلیه ، ذات الریه ، ذات الجنب ، سرخك ،مخملك و آبله می باشد .جوشانده غلیظ انجیر خشک برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است و غرغره کردن آن گلودرد را برطرف می کند. برای برطرف كردن سیاه سرفه ، برونشیت و ذات الریه از ” قهوه ی انجیر” استفاده كنید. برای درست كردن این قهوه ، انجیر خشک را ابتدا بو می دهند و سپس آن را آسیاب می كنند تا بصورت پودر درآید . انجیر دستگاه هاضمه را تقویت می كند . انجیر برای درمان سوء هاضمه مفید است .
سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است .برای تهیه سوپ ، انجیر نرسیده را با گوشت بپزید .
برای برطرف كردن ورم گلو ، 50 گرم انجیر زرد را در 500 گرم شیر ریخته و مدت 15 دقیقه بگذارید بماند. سپس آن را غرغره كنید و مقدری از آن را نیز بنوشید. می توانید آن را با عسل هم شیرین كنید . انجیر خشک جوشیده شده در شیر برای درمان آنژین ، ورم لثه و ورم مخاط دهان مفید است . یكی از داروهای بسیار موثر برای درمان آرتروز و درد مفاصل، مخلوط شیر بز و انجیر سیاه می باشد . این مخلوط سموم مختلف را از بدن خارج كرده و درد را از بین می برد.

 

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *