بابا قنوش یک غذای لبنانی خوش طعم

بابا قنوش
بابا قنوش

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای لبنانی لذیذ را به شما آموزش دهیم.بابا قنوش لبنانی یک غذای اصیل لبنانی است که درادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه بابا قنوش لبنانی

  1.  نیم کیلوگرم بادمجان
  2. یک عدد پیاز متوسط
  3. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  4. یک حبه سیر بزرگ، رنده شده
  5. یک قاشق غذاخوری ارده کنجد
  6. دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
  7. نصف قاشق چایخوری نمک
  8. فلفل سفید تازه
  9. 6تا 8 ورق نان پیتا یا برگ های جوان کاهوی معمولی

 

 

 

طرز تهیه بابا قنوش لبنانی

بادمجان ها را کبابی و پوست آنها را جدا کنید. سپس آنها را ساتوری یا له کنید.پیاز و سیر را رنده یا ریز کنید و سپس با کمی روغن در تابه سرخ کنید تا طلایی شوند. تابه را از روی حرارت بردارید. ارده، بادمجان له شده، آبلیمو ترش و نمک و فلفل سفید را اضافه کنید. اگر قرار است آن را به عنوان دیپ با نان پیتا یا چیپس ذرت میل کنید، بهتر است همه مواد را داخل غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا پوره و نرم شود. بابا قنوش را می توانید به عنوان پیش غذا با برگ کاهو یا نان پیتا سرو کنید.غذاهای لبنانی یکی از خوشمزه ترین غذاها در خاورمیانه است که خیلی از خانم ها دوست دارند در منزل آن را تهیه کنند هم چنین کسانی که قصد دارند مغازه یا رستورانی با غذاهای لبنانی دایر کنند بابا قنوش یکی از غذاهایی است که در صورت احداث رستوران مورد توجه افرادی قرار میگیرد که طعم های جدید را میخواهند تجربه کنند و غذاهای لبنانی را دوست دارند.

چیپس ترتیلا چیپسی هست که ماده اصلی اون آرد ذرته و معمولا به دوصورت درست میشه .نوع اول استفاده از نانهای ترتیلا هست.

ترتیلا نان ذرت مکزیکی هست که از قدیم در مکزیک خوردنش مرسوم بوده به صورت دایره های کوچیک درست میشده و با انواع غذاهای گوشتی سرو میشده و میشه .این نون ها به صورت مثلثی شکل برش میخورن و سرخ میشن یا در فر تبدیل به چیپس میشن که این آموزش نان و چیپس ازنان ترتیلا را در آینده خواهیم داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *