پوره سیب زمینی رنگی برای کودکان سخت گیر

پوره سیب زمینی رنگی
پوره سیب زمینی رنگی

خیلی از خانم ها از سخت گیری بیش از حد کودکانشان برای خوردن غذاهایی با سیب زمینی شکایت دارند شما میتوانید با روش های ساده ای پوره های سیب زمینی را به شکل توپ های رنگی در بیاورید.درادامه مطلب زیر طرز تهیه پوره سیب زمینی رنگی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی رنگی

  1. پوره سیب زمینی
  2. لبو
  3. شوید
  4. اسفناج
  5. هویج

 

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی رنگی

پوره سیب زمینی رو با لبو یا ترشی چغندر له شده بنفش کنیم. با هویج پخته و له شده نارنجی. با زردچوبه زرد. با سبزی هایی مثل شوید یا اسفناج سبز کنیم و به صورت توپهای رنگی در ظرف بچینیم.

 

 

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی

  1. سیب زمینی پوست کنده و خرد شده یک کیلو و نیم
  2. کره یا مارگارینچهار قاشق غذاخوری
  3. سس سویاسه قاشق غذاخوری
  4. پیاز (خرد شده)یک عدد

 

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی ها را در قابلمه ریخته و آنقدر آب روی آن بریزید تا روی سیب زمینی ها را بپوشاند. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. سپس حرارت را کم کرده و به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه بگذارید تا سیب زمینی ها کاملاً پخته شوند. آب قابلمه را خالی کرده و سیب زمینی ها را خارج کنید.سیب زمینی را در قابلمه ریخته و به همراه کره و سس سویا له کنید تا نرم شود. پیاز خرد شده را روی آن ریخته و میل کنید.

 

خواص سیب زمینی

برگ و میوه سیب زمینی بعلت داتشم سولانین مخدر و آرام بخش است ولی بعلت سمی نبودن نباید مورد مصرف داخلی قرار گیرد و باید فقط بعنوان ضماد و استعمال خارجی استفاده شود.سیب زمینی بعلت داشتن ویتامین C زیاد برای مقابله با بیماری اسکوربیت بکار می رود.برای تسکین سوختگی ها ، سیب زمینی خام را رنده کرده و به عنوان ضماد روی قسمت سوختگی بگذارید و هر چند دقیقه آنرا عوض کنید و ضماد تازه روی آن قرار دهید.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *