کیک کنجدی برای انواع میهمانی

کیک کنجدی
کیک کنجدی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک کیک خوشمزه برای انواع یمهامانی ها را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کیک کنجدی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک کنجدی

  1. آرد : دو پیمانه
  2. شیر : یک پیمانه
  3. روغن : نصف پیمانه
  4. شکر : یک پیمانه
  5. پوست رنده‌شده پرتغال: به میزان لازم
  6. بیكینگ‌ پودر : یك قاشق مرباخوری
  7. گلاب : نصف پیمانه
  8. هل : یك قاشق مرباخوری
  9. كنجد و دراژه های رنگی برای تزئین : به میزان لازم

 

 

طرز تهیه کیک کنجدی

ابتدا شكر و روغن را مخلوط كرده و بعد تخم‌مرغ را به آن اضافه و مخلوط می‌كنیم. شیر و گلاب را در این مرحله می‌افزاییم. آرد را به همراه بیكینگ‌پودر دوبار الك كرده و كم‌كم به مواد اضافه می‌كنیم و به حالت دورانی هم می‌زنیم تا پف آن نخوابد. سپس پوست پرتغال را افزوده و كنجد را روی آن می‌پاشیم و به مدت 30 تا 35 دقیقه درون كیك‌پز قرار می‌دهیم و در نهایت دراژه ها را روی آن می پاشیم.این کیک کنجدی بسیار خوشمزه میباشد. کیک کنجدی را میتوانید با چای نیز میل کنید.

خواص کنجد

کنجد گیاهی است یک ساله با ارتفاع حدود یک متر که قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از کرک است. برگهای آن بیضی، باریک و نوک تیز است. گلهای آن به رنگ سفید یا قرمز، به طور تک تک در کناره برگهای قسمت انتهایی ساقه ظاهر می شوند.

تاریخ مصرف کنجد:

:متجاوز از پنج هزار سال است که انسان به خواص معجزه آسای کنجد پی برده است. پهلوانان قدیم آن را برای زیاد کردن زور می خوردند و امروز هم در بین قهرمانان ترکیه قابل توجه است و دارای ارزش زیادی است.

هندیها بیش از سایر اقوام برای این گیاه خاصیت و اثرات معجزه آسا قایلند و آن را زیادکننده قدرت و عامل طول عمر می شناسند و روی این اصل آن را در تشریفات مذهبی زیاد می خورند و همانطور که ما ایرانیان خرما و انجیر خیرات می کنیم آنها کنجد و شیرینهایی که با کنجد درست کرده اند خیر می کنند و بدون تردید علت طول عمر در بین مرتاضین و بعضی از دهاتیهای هندی خوردن کنجد است.

خوردن این گیاه از قدیم در ایران معمول بوده است، نانوایان مغز آن را روی نان می پاشیدند و آن کاری است که الان هم باید معمول شود.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *