ژله هفت لایه یک دسر زیبا برای خانم های با سلیقه

ژله هفت لایه
ژله هفت لایه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوشمزه و زیبا با کمترین امکانات را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه ژله هفت لایه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله هفت لایه

  1. یک بسته پودر ژله توت فرنگی
  2. یک بسته پودر ژله لیمو
  3. یک بسته پودر ژله آلبالو
  4. یک بسته پودر ژله پرتغال
  5. یک بسته پودر ژله تمشک
  6. چهار و یک دوم پیمانه آب جوش
  7. چهار و یک دوم پیمانه آب سرد
  8. یک و یک دوم پیمانه شیر خشک
  9. خامه به مقدار لازم
  10. یک دوم پیمانه گردوی خرد شده

 

 

 

طرز تهیه ژله هفت لایه

برای لایه اول، سه چهارم پیمانه آب را در یک ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید به طور کامل بجوشد. سپس یک بسته پودر ژله آلبالو را در آب حل کنید. بعد از حل شدن، از روی حرارت بردارید و سه چهارم پیمانه آب سرد را به آن بیفزایید. به هم بزنید و در یک ظرف مناسب بریزید . به مدت 40 دقیقه در یخچال قرار دهید.برای لایه دوم، یک دوم پیمانه آب را بجوشانید. ژله توت فرنگی را در آن حل کنید و سپس یک دوم پیمانه آب سرد و یک دوم پیمانه شیر خشک را روی آن بریزید. سپس خوب به هم بزنید و روی لایه اول بریزید. برای 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.برای لایه سوم، سه چهارم پیمانه آب را بجوشانید. پودر ژله لیمو را اضافه کنید و هم بزنید. از روی حرارت بردارید . سه چهارم پیمانه آب سرد روی آن بریزید . سپس روی لایه دوم بریزید و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.
برای لایه چهارم، یک دوم پیمانه آب داغ آماده کنید و دوباره پودر ژله لیمو را در آن حل کنید. از روی حرارت بردارید و یک دوم پیمانه آب سرد و یک دوم پیمانه شیر خشک به آن اضافه کنید. روی لایه سوم بریزید و 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
برای لایه پنجم، سه چهارم پیمانه آب جوش بردارید و پودر ژله پرتغال را به آن اضافه کنید از روی حرارت بردارید و سه چهارم پیمانه آب سرد به آن بیفزایید. به هم بزنید و روی لایه چهارم بریزید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
برای لایه ششم، یک دوم پیمانه آب جوش بردارید و پودر ژله تمشک را در آن حل کنید. از روی حرارت بردارید و به آن یک دوم پیمانه آب سرد و یک دوم پیمانه شیر خشک به آن اضافه کنید. روی لایه پنجم بریزید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
برای لایه هفتم، سه چهارم پیمانه آب داغ آماده کنید و پودر ژله توت فرنگی را در آن حل کنید. از روی حرارت بردارید و یک دوم پیمانه آب سرد و یک دوم پیمانه شیر خشک به آن اضافه کنید و روی لایه ششم بریزید و اجازه دهید 30 دقیقه در یخچال بماند. سپس با خامه و گردوی خرد شده آن را تزیین کنید.

Check Also

ژله هندوانه ای یلدایی با ساده ترین روش

اگر میخواهید سفره یلدایی شما در شب یلدا خوش بدرخشد در ادامه مطلب زیر میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *