کیک بستنی را آسان تهیه کنید

fo2529کیک بستنی یکی از کیک های مورد علاقه بچه هاست ولی بیشتر مادر ها طرز تهیه آن را آسان نمیدانند به همین خاطر بر ان شدیم که امروز طرز تهیه این کیک را به صورت اسان به شما آموزش دهیم.درادامه خواص بستنی را به شما عزیزان اموزش میدهیم.

مواد لازم برای کیک بستنی

  1. ظرف پیرکس مناسب
  2. کاغذ روغنی
  3. بستنی کاکائویی کیلویی
  4. بستنی سفید کیلویی
  5. کراکر (بسکوییت دراز) شکلاتی
  6. بیسکوییت کرمدار شکلاتی (۵ تا ۱۰ عدد)
  7. چیپس شکلاتی و نقل های کوچک رنگی برای تزئین کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی

 

  نحوه ی چیدن کراکر ها

ورقه ی روغنی را داخل ظرف پهن کنید. این کاغذ کمک می کند وقتی کیک بستنی آماده شد و اگر خواستید ظرفش را عوض کنید، به راحتی امکان پذیر باشد. ابتدا یک لایه کراکر بچینید، ممکن است مجبور شوید چند کراکر را نصف کنید. روی آن یک لایه بستنی سفید بگذارید. برای برداشتن بستنی می توانید از قاشق معمولی استفاده کنید و با یک لیوان آب ولرم تا بعد از برداشتن هر قاشق بستنی، قاشق را چند ثانیه شستشو دهید. این کار باعث می شود بستنی به قاشق نچسبد. روی لایه ی بستنی باز کراکر بچینید.

 

گذاشتن یک لایه کیک شکلاتی

حال یک لایه بستنی کاکائویی روی آن بگذارید. اگر یک لایه صاف نبود نگران نباشید، با گذاشتن کراکرها صاف می شود. پس باز روی بستنی کاکائویی هم یک لایه کراکر بچینید. باید سریع عمل کنید تا بستنی آب نشود. باز یک لایه بستنی سفید و بعد باز هم یک لایه دیگر کراکر بچینید. در آخر هم باز یک لایه نازک تر از قبل بستنی سفید بگذارید. ظرف را بپوشانید و داخل فریزر قرار دهید.

 
بیسکوییت شکلاتی کرمدار و نقل های کوچک رنگی

 

 
تزئین کیک بستنی با بیسکوئیت کرمدار و نقل های کوچک رنگی
بیسکوییت های کرمدار را خورد کنید. اگر از شکلات آب شده می خواهید استفاده کنید در این مرحله آماده اش کنید. حال کیک بستنی را بیاورید بیرون از فریزر و روی آن را با شکلات آب شده یا چیپس شکلات، و پاشیدن نقل های کوچک رنگی تزئین کنید. تکه های بیسکوییت را هم روی کیک بچینید و باز کیک را داخل فریزر قرار دهید. حالا کیک بستنی شما آماده ی سرو کردن است.
می توانید از این کیک بستنی برای مهمان دور همی یا تولد بچه ها استفاده کنید. خوراکی بسیار هیجان انگیز و خوشمزه است. نوش جان کنید و هوای کودک درون تان را بیشتر داشته باشید، شاید گاهی دلش کیک بستنی بخواهد!

 

 

59

خواص بستنی

 

يك متخصص تغذيه گفت: مصرف بستني موجب تأمين ويتامين‌هاي ضروري بدن، پروتئين و انرژي لازم مي‌شود.

به گزارش لقمه سيد ضياءالدين مظهري در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: بستني سالم نه تنها قسمتي از انرژي و پروتئين مورد نياز روزانه بدن را تأمين مي‌كند، بلكه ويتامين‌هاي ضروري و مفيد را نيز به بدن مي‌رساند.
وي گفت: اگر بستني بدون افزودني‌هاي غيرمجاز رنگي و از نوع پاستوريزه باشد، به دليل آنكه حاوي مواد لبني است، تأمين كننده كلسيم بدن است.
اين متخصص تغذيه افزود: توصيه مي‌شود بستني در رژيم غذايي روزانه كودكان، به ويژه گروهي كه به اندازه كافي شير مصرف نمي‌كنند، قرار گيرد و به افراد چاق يا كساني كه زمينه چاقي دارند، توصيه مي‌شود كه در مصرف بستني احتياط كنند.
مظهري گفت: برخي بستني‌هايي كه در تهيه آنها خامه و شكلات استفاده مي‌شود به دليل حجم زياد و كالري بالا، خطر اضافه وزن و چاقي را به شدت افزايش مي‌دهند و به همين دليل بايد در مصرف آنها اعتدال را رعايت كرد.
وي اضافه كرد: بستني‌هاي پاستوريزه كارخانه‌اي، مطمئن‌تر و سالم‌تر هستند. بستني از قند، خامه و شير پرچرب تهيه مي‌شود و حاوي انرژي زيادي است. همچنين در انواعي از بستني‌ها كه شيريني نيز به آن اضافه مي‌شود، اين انرژي به چند برابر مي‌رسد و مصرف زياد آن موجب بروز چاقي خواهد شد.
اين متخصص تغذيه افزود: بستني بايد بعد از غذاي اصلي مصرف شود تا موجب احساس سيري در فرد نشود و به برنامه غذايي او لطمه‌ وارد نكند.

منبع فارس

 

 

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *