املت با سبزیجات تازه برای صبحانه

املت با سبزیجات تازه
املت با سبزیجات تازه

املت ها از جمله صبحانه های خوشمزه ای است که انواع مختلفی دارند و به نوع های متفاوتی پخت میشوند.امروز میخواهیم طرز تهیه املت با سبزیجات تازه را به شما بانوان هنرمند آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه املت با سبزیجات تازه

  1. 12تخم مرغ بزرگ
  2. نمک
  3. فلفل سیاه
  4. فلفل سبز 1/2
  5. 1/2فنجان گوجه فرنگی گیلاس
  6. 1/4پیاز قرمز، نازک برش خورده
  7. 1/2فنجان اسفناج كوچك، خرد شده

طرز تهیه املت با سبزیجات تازه

فر را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.مواد مورد نظر را با هم مخلوط کنید و تخم مرغ را درون انها بشکنید املت را تا نصفه داخل فنجان هایی  که مخصوص فر هستند بریزید و به مدت 20 تا 25 دقیقه داخل فر بگذارید تا پخته شوند.

 

 

درباره اسفناج

سفناج باید خیلی خوب شستشو شود چون برگ ها و ریشه آن خاک جمع می کند. قبل از اینکه اسفناج ها را بشویید، ریشه های آن را کوتاه کرده و برگ های آنرا جدا کنید. اسفاج ها را در یک لگن بزرگ ریخته و روی آن آب نیم گرم و ولرم بریزید . برگ ها را خوب در آن آب شستشو دهید تا همه کثیفی ها و گل های آن از بین برود. برگ ها را از آب بیرون آورده و لگن را خالی کنید و دوباره با آب تمیز پر کنید و همین کار را دوباره تکرار کنید تا به کلی آلودگی های آن از بین برود و دیگر آب کثیف نشود. اگر می خواهید از اسفناج در سالاد استفاده کنید می توانید آن ها را تکانده تا آب آنها خشک شود و بعد خردشان کنید. اما اگر میخواهید آنها را بپزید خیس بودن آنها اشکالی ایجاد نمی کند بلکه به پختن آن کمک میکند. اسفناج از جمله سبزیجاتی که توصیه می شود سریع بجوشانید (تقریباً ۱ دقیقه)، به این خاطر که جوشاندن آن به کاهش مقدار اکسالیک اسید موجود در آن کمک کرده و مزه آنرا شیرینتر می کند.

 

Check Also

املت برنج و پنیر صبحانه ای خوشمزه

املت ها همواره بیشتر از سایر غذاها برای اینکه در وعده صبحانه میل شوند طرفدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *