پودر فلفل پاپریکای خانگی درست کنید

پودر فلفل پاپریکای خانگی
پودر فلفل پاپریکای خانگی

اگر به دنبال یک فلفل پر کاربرد در منزل میگردید طرز تهیه پودر فلفل پاپریکای خانگی را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این فلفل عالی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پودر فلفل پاپریکای خانگی

  1. فلفل دلمه ای قرمز 1 کیلو

 

 

طرز تهیه پودرفلفل پاپریکای خانگی

فلفل دلمه ای را خوب شسته و آنها را خشک کنید.کلاهک فلفل ها را ببرید و دانه های آن را خارج کنید و با یک چاقو به صورت نواری فلفل ها را ببرید.فلفل ها را روی یک سیم مخصوص فر چیده و درون فر بگذارید . زیر سیم فلزی یک فویل قرار دهید تا آب فلفل ها روی فویل بریزد.فل را روی 120 درجه تنظیم کرده و بگذارید تا فلفل ها آرام آرام خشک شده و به مدت 3 ساعت درون فر بمانند.بعد از خشک شدن فلفل ها آنها را بیرون بیاورید و آسیاب کنید .این فلفل را میتوانید در بسیاری از غذاها به عنوان چاشنی استفاده کنید و طعم بی نظیری نیز دارد.

 

درباره پاپریکا

اگر در بازار پودر پاپریکا را نیافتید بسته به نوع ذائقه تان فلفل مورد نظر را انتخاب کنید و به صورت حلقه حلقه در فر قرار دهید تا خشک شود و سپس با آسیاب آن را خرد کنید.از گیاه پاپریکا می توانید در تهیه سالاد استفاده کنید این گیاه مفید دارای کلروفیل و ویتامین پی (بیوفلاونوئیدها واقعا در گروه ویتامین ها قرار نمی گیرند اما بعضی مواقع با نام ویتامین P خوانده می شوند. بیوفلاونوئیدها برای جذب ویتامین C لازم هستند و این دو باید با هم دریافت شوند.)دارای ویتامین k است که این ویتامین یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است.پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد. از سبزی پاپریکا به شکل خام در تهیه سالاد نیز استفاده می شود.

Check Also

انواع ادویه های خانگی و طرز درست کردن آن

همه خانم ها برای طعم بخشیدن به غذاهای خود نیاز به انواع واقسام اویه ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *